Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fördraget eller ej?

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fördraget eller ej?

Ja de är klart bättre med en ny, då håller den ju många år och mil samt finns garanti :)

Idag testade jag våran torkare bak, och den börjar också bli lite seg, inte så att den inte fungerar, men den hade lite kämpigt för sig. Och det hjälper ju inte med 5-56 eftersom det är en dunstande olja, får ta lite maskinfett på den istället :)

PS, det var en grym maskin du hade, stryker och viker den kläderna :shock: :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Amstaff_Loco
SUV
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 24 jan 2011, 20:37
Ort: Lödöse

Re: Fördraget eller ej?

Japp bättre maskin får man leta efter :D

Jag undrar om att där "stoppskruven" sitter kanske man kan ösa i en fettnippel och trycka i lite fett,?
Jag kan ta lite bilder på min motor nu när "motorkåpan" är borta så man kan se spolen, kolen osv om de kan vara intressant att se hur de ser ut, för att öppna upp en fungerande motor är inget jag rekomenderar :lol:

ny torkararm hade dom inte nere på Mecca, tänkte köpa en ny när jag ändå va igång, pga att min har släppt lite färg och ärgat lite, men jag slipar till den jag har och lackar om den istället.

Mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Fördraget eller ej?

Torkararmarna har alltid flagnad färg, ska själv snygga till dom på min Dodge när vädret blir lite finare, ser inte snyggt ut med lite färg där och lite blankt här :)

Ja ta gärna en bild :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar