Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Johns projekt. Voyager 04

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Tror att bilen läcker olja också. Baksidan på motorn var fuktig och fick fylla på en skvätt.
Ska besikta idag så blir att ta med en trasa och torka rent så kanske jag kan hitta senare var läckan kommer ifrån. Hoppas på någon bult så det inte är någon packning.
På stickan låg oljan på min så förhoppningsvis är det tråget någonstans
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Johns projekt. Voyager 04

Avenger skrev:Om det klarade sig i så många år så är det riktigt bra:) Dock finns det även att köpa det bakre avgassystemet i en enda del, så det kan vara bytt.

Det finns ett särskilt verktyg som man kan köpa till gummiupphängningarna, men det är främst om man håller på med det ofta, annars lönar det sig inte.
Tusan det går att få i en del alltså.
Det var det jag trodde jag skulle få men kom i tre delar istället.
Jaja allt som behövdes till kom också med så det behövdes inget extra.

Sånt verktyg hade varit käckt men det är så sällan man byter så det känns onödigt.
Bara glad över att det var så jäkla lätt att byta
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

Det positiva med flera delar är att man kan justera lättare, t ex. vrida lite på ett ställe. En-dels-systemen är nog inte alltid hundra procent passform på.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Nä det har du väl rätt i.
Ska justera bakre delen. Blev lite skevt såg jag på besiktningen så det ligger nära bilen. Vill gärna slippa det ljudet
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

Aa, det behövs inte mycket för att det ska höras oljud om det ligger lite fel:)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Jaha då har slangen till servokylen släppt igen. Blir några gånger per år. Hyfsat tröttsamt. Så nu blir det att tvinga på en slang med smalare hål i. Får se om det går.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Efter att jag kollat om min bil var möjlig att tanka med etanol (vilket den inte är) fick jag fram att det är en LX.
Står ingenstans annars men nu vet jag det
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

Jobbigt med slangen till servon, hur har du dragit åt klämman? Prova med en hylsnyckel om skruvtoppen är utformad på så sätt, så kan man dra åt bättre än med en vanlig mejsel.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Har dragit med stjärnmejsel innan, den här gången blev det med hylsa. Ska fasen till om den släpper nu
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Dålig parkeringsbroms på besiktningen. Hatar verkligen att spänna dom för för min del gäller lösa med däck och skiva.
Nu jävlar tar dom och nu har jag vänt justerskruven rätt och hoppas jag kan skruva på den vid behov.
Förtfarande glänsande skivor:-D
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Johns projekt. Voyager 04

Ibland är det jobbigt att hitta ett mellanting så att det spänner bra men inte tar emot något så hjulet rullar fritt, hoppas det blev bra.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Jäkla krångligt.
Jag hörde inget som låg på när jag körde och det rullade på i nedförslut så jag hoppas det blev bra.
Bara att boka ny tid och hoppas på det bästa
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Johns projekt. Voyager 04

Så efter något år hittade jag felet med vänster högtalare.
Det var kontakten till dörren som glappade. Så nu har jag ljud igen, tyvärr inte med bastryck men ljud iaf.

Isamma veva har jag luskat lite i en knapp som är eftermonterad. Hittade en bild på nätet och den är visst till när man har gaskonverterat. Vette skam vad den gör i min bil. Blir till att leta kablar igen. Puh
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar