Hej.
Jag har en grand voyager med manuell låda där synkringarna är slitna. Hela lådan i sig har väl sett sina bästa dagar men fungerar ganska bra. Synkningsproblem är mest på ettans växel. man kan ibland få bilen i rullning på tvåan och sen går det bra att få i ettan. Ibland är det tvärstopp att få i ettans växel. Vid växling till tvåan och trean kan man känna att växeln inte går i "rent". hade en rallybil en gång i tiden och när synkringarna var dålliga i lådan kändes det exakt som nu.
Är det lönt att renovera en låda? Vad brukar bli slitet först? Den går inte helt tyst vid landskörning, det hörs ibland ett svagt vinande som följer hastigheten.
Går det att få tag i synkringar, lager för vettiga pengar?
//Mats
Manuell växellåda, dåliga synkringar
Manuell växellåda, dåliga synkringar
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Re: Manuell växellåda, dåliga synkringar
Kan du renovera själv så är det ju värt det.
Annars så är det ganska dyrt att få det gjort, men den blir ju som ny. Så det är ju en smaksak.
Fast att köpa en från skroten är ju alltid enkelt och billigare som alt.
Annars så är det ganska dyrt att få det gjort, men den blir ju som ny. Så det är ju en smaksak.
Fast att köpa en från skroten är ju alltid enkelt och billigare som alt.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt