Ford Probe 2,2GT(Ganska Turbo) Turbo
Någon dag efter jag hämtat bilen

Fordonsår: 1991
Mazda:
2,2 L Turbo SOHC 12 Ventil I4
Motor-styrsystem Mazda med port bränsleinsprutning
Effekt (SAE netto) 145 hk (108 kW) @ 4300 rpm
Vridmoment (SAE netto) 190 ft ·, lbf (260 N · m) @ 3500 rpm
Bakgrund:
I trafik första gången i Sverige: 2003-10-06
I trafik första gången i utlandet: 1992-02-05
Växellåda: MANUELL
Antal passagerare, max: 3 (pga att den är inreggad efter 2000 i sverige)
köpte bilen av en snubbe i nässjö som behövde pengar för han skulle på student resa för en billig peng.
Tidsplan:
Tanken var någon månad då jag bara skulle fixa ljus servo och en lättare service i princip. det sket sej...
Framtidsplaner:

Uppfrächning av motor rum efter lack kommer ske även utbyte diverse uppgraderingar för ögats skull..=)
Tänkte jag skulle ge bromsarna en chans innan besiktning för o efter, lite kärlek ni vet:P

Lite autosol och nåra handdragningar resulterade i detta och konstaterade ny lack.

Lite go inredning tror detta var när jag letade ljus problem som visade sej sitta under kylaren då en kabel erjat av, har btw kopplingsschema på bilen om någon söker.

Montering inför larm, btw hade dom limmat på någon äcklig vinröd porr plych samt sprejjat inredningen med (notera TVÅ gånger) första rött o andra gången svart, detta utan att maskera något bara sprejat sakerna på plats med flaska,

Lite torra drivremmar som behöver bytas, kamrem kommer bytas innan påställning.

Gjort ett eget litet system som ska ersätta nyckel o tändning i bilen då dom som ägt bilen innan sabbat tändninglåset.

Har programerat en microprocessor som styr ett reläkort som kan styra diverse enheter i bilen.
Sen tog jag en semester paus...

La om original blinkers till saabs vita (btw om någon råkat komma över eller vet vars ja kan finna dom gula blinkers i front kjolen fast vita så hade jag givit min högra arm för det.)

"GT" kommer lackas i vit och 2 vita stripes kommer dras över bilen en över varje bokstav.

Sååååå kul o vattenslippa detaljer.... bump...

Satte igen nyckelhål på bilen då jag installerat http://vikinglarm.se/billarm/fjarrstart ... g/c5/p246/" onclick="window.open(this.href);return false;

Random pic:

Jobbar på front kjolen får se vart det leder it´s work in progress,

Rättar till lite skärm,

Hittade en rolig manick i skuffen som Avenger konstaterade var en vibrationsdetektor till ett larm från bosch.

som sagt släng ihop detta på 30 min men updaterar under tiden.