Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -2012

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Kameramannen skrev:Dyrt inte alltid = bra. Hoppas du får det att lira, jag har haft sjuka problem med bla det märket.
Vilket märke?
Bild
Annons
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Nu är jag, äntligen, på Ferrita och dom ska nu kapa bakre ljuddämparna så jag får lyssna på bilen utan dämpare. Jag har alltså satt tillbaka originalsystemet. Om det låter ok "tonmässigt" så ska jag boka en ny tid för att sätta på spjäll framför ljuddämparna. Spännande!
ImageUploadedByTapatalk1367324330.830465.jpg
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Detta kommer att följas, intressant! :)

Hoppas det går vägen! Vore ju kul inför sommaren när det säkerligen blir en och annan långtur.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Yes, så dom kapade bakre ljuddämparna, och jag tog ett par varv runt kvarteret och lyssnade. Jag förväntade mig att den skulle låta högt som fan - men utan bakre ljuddämpare lät den fan helt perfekt. Galet bra! Här är en liten video:

[youtube][/youtube]

Så nu har jag en tid nästa månad för att montera in spjäll som jag alltså kommer ha helt öppna när jag kör bilen så kan frugan stänga dem när hon kör den. :)
Bild
Användarens profilbild
Tomten
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 09 apr 2012, 08:42

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Hej!

Kul att du blev nöjd. Det vore även intressant att veta om du märker någon resonans vid något varvtal. Kan du inte kritiskt lyssna vid dom känsliga varvtalen och rapportera? Tack på förhand.

/Tomten
Användarens profilbild
charger926
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 12 aug 2013, 22:09

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Har en Camaro cab som jag bytt bara slutdämpare på , fabrikat Pypes riktigt bara ljud vid pådrag , men vid jämnt pådrag låter den snällt . Passade som en smäck ,kapade dom stora pisspottorna en cm från dämparna , tog cirka en halvtimme att fixa. En kille i Kristianstad säljer dom tror han har även till Dodge. Kolla blocket Tel 0708649586
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV
Inlägg: 232
Blev medlem: mån 04 jun 2012, 17:54

Re: Ta hand om drone i avgassystem - Dodge Charger SRT8 -201

Tomten skrev:Hej!

Kul att du blev nöjd. Det vore även intressant att veta om du märker någon resonans vid något varvtal. Kan du inte kritiskt lyssna vid dom känsliga varvtalen och rapportera? Tack på förhand.

/Tomten
Hej, har kört med detta en bra stund sen och kan rapportera att jag har inte drone någonstans vid något varvtal. MDS-mufflern sitter ju kvar så oavsett om MDS är på eller av så får jag ingen drone. Supernöjd!
Bild
Skriv svar