Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Segstartat grand cherokee V8 -98

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
feber
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 04 mar 2012, 21:11

Segstartat grand cherokee V8 -98

Tjo, Köpt mig ytterligare en amerikanare, Och denna gången blev det en jeep, Den går kalas och inga tekniska fel vad jag vet med mig MEN, ibland när man startar skiten varm eller kall så startar den inte,

den går runt men hoppar inte igång, då vrider man bara av nyckeln och prövar igen så startar den direkt, Mycket märkligt, Jag hade samma bekymmer med min dodge magnum men det försvann av sig själv..... Tvivlar på att jag har samma tur med denna bil ;)

Bil: Jeep Grand Cherokee V8 -98
Senast redigerad av Avenger den tor 08 nov 2012, 16:28, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken samt texten.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Segstartat grand cherokee V8

Tjena!

Du utökar bilfamiljen med ytterligare amerikanare! :mrgreen: Gött!

Vad är det för årsmodell på Jeepen?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
feber
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 04 mar 2012, 21:11

Re: Segstartat grand cherokee V8

Aj fan! missa det , det är en 98;a :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Segstartat grand cherokee V8 -98

Jag la till årsmodellen i första inlägget :)

Jäkla bra årsmodell på ZJ-modellen, måste kännas härligt med en så perfekt vinterbil (kanske även sommarbil?) :mrgreen:

Svårt fel att upptäcka när den går igång såpass snabbt, får du några felkoder med lysande motorlampa?

Inte för att vara "sån", men man kanske skulle vänta och se om felet eskalerar och motorn vägrar starta alls (om det nu blir så), då har man lite mer tid på sig att felsöka =)

Prova för övrigt att skifta bränslepumpsrelä med något av liknande specifikationer.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
feber
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 04 mar 2012, 21:11

Re: Segstartat grand cherokee V8 -98

Precis min tanke, hon går ju förjävla bra faktiskt, 16 tusen mil och rostfri , höjd och reservhjul på bakluckan, dragöglor här och där osv :) kalasbra vinterbil medans Hemi Dodgen står i värmen i garaget ;)'

Ont - Jo det borde ju eskalera lite till för att kunna lägga en diagnos på det hela för inga felkoder finns på bilfan, En tanke jag har ang bilen är att när bensin börjar ta slut så man har en "pomme" kvar på mätaren så svänger man i rondell eller kurva då dör bilen, Då är det bara att vänta tills det blir plan mark och starta igen..

Känns det uråldrigt att det ska vara så när det finns bensin kvar i bilen?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Segstartat grand cherokee V8 -98

:) Låter som ett bra köp, släng gärna upp ett bar bilder på skönheten,, eller ska jag säga "odjuret" :D (verkar ju vara ett riktigt monster när den är höjd osv.) :mrgreen:

:P Ja, många utav Chrysler's bilar har sådan uppbyggnad med bränsletanken och pumpen, även massa andra bilmärken. Har varit med om exakt samma på en Volvo, den dog i uppförsbacke, men när den fick rulla tillbaks så startade den igen, då var det raka vägen till macken och samtidigt passa sig för att köra i fel lutning :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Segstartat grand cherokee V8 -98

Å ju större tank dessto lättare för soppan att rinna "fel"

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
carawelle
Van
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 21:58
Ort: östersund

Re: Segstartat grand cherokee V8 -98

Byt bränslefilter.... :)
Skriv svar