Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ordentliga golvmattor till din bil

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Ordentliga golvmattor till din bil

Eftersom vi har 4 barn snart 5 och alla med åldern inne älskar allt vad grus, snö ja allt vad skitna ner en bil innebär så har jag letat runt efter golvmattor till bilen och hittat "Huskyliner" http://www.huskyliners.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Här läst på forum av andra som har köpt därifrån och dom är väldigt nöjda med passform och funktion.

Blir nog att jag själv köper från dom om jag inte hittar ett lättare alternativ som e lika bra eller bättre.
Man måste nämligen ringa till dom eftersom vi inte bor i Nordamerika Ang kostnad för att skicka.

Kanske kan vara ett bra alternativ för dig/er med barn eller som har jobb som skitnar ner.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Flyttade tråden till annan kategori, hoppas det gick bra Arvid =)

Får lite känslan av att det är "lite "universal över mattorna, men bilderna kanske ljuger för mig.

Det är ju jäkla bra att ha gummimattor på vintern och i övrigt också, särskilt om det blir mycket blött, grus, smuts osv.

Jag ska skumma igenom the mighty ebay nu :D Lägger upp länk om jag hittar något =)

För övrigt var det bra priser på den sidan, cirka 1 500:- exkl. frakt för ett komplett set.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

600:- med frakten från ebay, ser ut att vara ungefär samma tillskuren form på de bakre mattorna som på den sidan du hittade:

http://www.ebay.com/itm/4pc-Set-All-Wea ... 35&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu vet jag inte om kvalitén är bättre eller sämre eller jämförbar, tänkte bara hitta ett billigare pris åt dig =)

Här fanns ett till set för 800:- med frakten:

http://www.ebay.com/itm/4-PCS-3-ROWS-BL ... ae&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Helt ok att flytta:-) tråden.

Ja blir ju så jäkla kladdigt i bilen och blött.

Såg på bilder från ett forum där han hade beställt rubbet även till bagaget (nyare Town & Country) och dom täckte mer eller mindre allt. Fick också syn på weatherTech som verkade ha högre kanter på mattorna. Ska kolla igenom rejält innan det beställs. Ska klara av mycket slask snö.

Tackar för länkarna.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

:)

Kollade upp lite mera och mattorna på ebay verkar vara av nästan samma kvalité och passform, man får eventuellt "trimma" dem lite med en sax.

Ska fortsätta kika :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Wheatertech skryter med lasermätt i bilen för exakt passform.
Ska leta vidare jag med.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Kollade precis in WeatherTechs mattor och fy jäkla vilka bra mått dom verkar ha, hittade massvis med laserskurna mattor och bagagematta. Ska man ha perfekt passform så är det nog dom det gäller :) Tack för tipset! Ska leta till min Dodge om dom kanske har =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

:-) så lite så. Ja dom såg gjutna ut för bilen:-).
Hoppas du hittar något som passar

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Hittade till Voyagern -99, riktigt grymma mattor som passar i "skuffen" :)

Helst hade jag viljat ha en gummimatta till Sebringen, den blir det mycket "skräpkörning" med, t ex. trädgårdsskräp, torrskräp från matkartonger osv.

Ska se om jag hittar, bättre att beställa ifrån dem än att klippa ut en egen form, då får man ju inga uppvikna kanter som samlar all smuts :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Ja uppvikta kanter är guld värt när man kör mycket sånt

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

För mig blir det sådana körningar minst var tredje dag, så det blir mycket städning i skuffen just nu :oops: :lol:

Hittade ingen matta på ebay (ännu), kanske får bli att klippa ut ifrån en universal =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Det var ofta det. Ja då hade ju sådana kanter varit perfekta så inget eller mindre hamnar längst sidorna och på mattan.


Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Malu
SUV
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 16:22

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Jag har weathertech till dodgen (köpte när vi bodde i USA) och de är verkligen suveräna. Även mattan till baggaget har riktigt bra passform, även om den behövde "ligga ner sig" med lite tungt i hörnorna ett par timmar.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Då lutar det åt sådana nu då:-).
Fint när det finns input från folk som har. Tack malu

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Hittade inga till min Sebring, eller så är jag bara dålig på att leta :oops:

Får bli Biltemas universal som jag klipper till önskad storlek, bättre än ingenting =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar