Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

stereo dodge magnum 05

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Joakim Westh
Minivan
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 31 jan 2012, 21:17

Re: stereo dodge magnum 05

http://www.ladda-upp.se/bilder/azerwshprgcvti/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tycker att den är för stor för att vara i vanlig storlek, men för liten för att vara en 2din.
Ifall det är en 1,5din så är det lite dyrare att byta va då dom kostar några kronor extra? :?

Edit: Kom att tänka på att jag kan ta med mig en tumstock och mäta på framsidan så kan jag skriva måttet om det hjälper 8-)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

1,5-din är det :)

1-din = 5 cm hög, 1,5-din = 7,5 cm hög och 2-din = 10 cm hög (ungefär ..)

Ditt bästa val är de där kinakopiorna på GPS/NAVI:

http://www.ebay.com/itm/6-2-Car-Stereo- ... 5d384f690d" onclick="window.open(this.href);return false;

..men som sagt, dom kostar en det, 3-4 tusen med frakt.

FInns också en del importfirmor som säljer dem för samma pris i Sverige, dom brukar annonsera på blocket.se varje dag, dom köper nog in i mängder så priserna hålls samma som på ebay.com.

Annars om du nedgraderar storleken till 1-din, men det är ju inte lika snyggt i en sådan bil =) ..men blir billigare då du kan välja bland en hel del olika modeller och priser, men om du ska ha NAVI så blir det ju en uppfällbar skärm i sådana fall, eller en miniskärm i 1-din frontdisplay =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Ser ut som en RES - du har ingen växlare i den va?

Iallafall, om det är en RES kostar den från 40 dollar på ebay...

http://www.ebay.com/itm/USED-OEM-RES-MO ... ea&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

Kameramannen: Joakim ville byta upp sig till en med skärm och NAVI/GPS, tror att hans befintliga stereo fungerar :D :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Ah. Jag som blandar ihop det.

Ja det är ebay på kina som gäller om du inte vill göra som jag gjort och stoppa i en eftermarknads dubbeldin.
Användarens profilbild
Joakim Westh
Minivan
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 31 jan 2012, 21:17

Re: stereo dodge magnum 05

Jajamän min funkar klockrent, men det är bara det att kag vill kunna ha backkamera och att jag vill slippa ha en gps i framrutan :)

http://m.alibaba.com/product-gs/6179012 ... n_car.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så denna borde även passa va? :)
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Passa ja
Vettig nja
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

Joakim Westh skrev:Jajamän min funkar klockrent, men det är bara det att kag vill kunna ha backkamera och att jag vill slippa ha en gps i framrutan :)

http://m.alibaba.com/product-gs/6179012 ... n_car.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så denna borde även passa va? :)
Den är ungefär samma som den jag länkade till på ebay :) ..men du kan inte handla via Alibaba eller, dom är grossister? :D Eller ska du köpa på dig flera hundra enheter och börja sälja? :mrgreen: :) Då tingar jag en!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Jodå - det går att tjata sig till produktionssamples från alibaba. Har gjort det massvis med gånger i olika sammanhang när man vägrat betala 10.000 för något de bygger i Kina för en tjuga.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

Haha, det var ju en smart idé! :D Men man får nog komma på en bra story och visa upp en hemsida där man ev. ska sälja prylarna, något i den stilen :) Vet att dom brukar vilja ge ut "prova-på"-saker, men känns lite dyrt med en sådan stereo :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Det är ju inte så att du får en gratis radio - du får köpa ett ex... :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

Kameramannen skrev:Det är ju inte så att du får en gratis radio - du får köpa ett ex... :)
Jaha ja, på så vis :lol:

..kanske kan få ett lätt skadat exemplar i värsta fall :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Joakim Westh
Minivan
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 31 jan 2012, 21:17

Re: stereo dodge magnum 05

Sablar också! :)
Ibland önskar man att man föddes i Kina ;)
Får leta på blocket tills det dyker upp ett guldkorn då :)
Hade man haft pengar hade det säkert gått att ta hem en pall med prylar från Kina och sälja på blocket för typ 2500-3000:-/st :p


En annan fundering som jag hade som jag kanske lika gärna kan kolla med er i denna tråden,
jag har inte någon vinge i bak på bilen och tycker det ser lite tomt ut.
Ringde runt lite och hittat en till rätt bra pris (tror jag) men den är till en charger, tror ni den passar på en avenger? Menar alltså inte utseendemässigt, utan mer så att fästena ändå hamnar på bakluckan om ni förstår hur jag menar ;)

------
Jocke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: stereo dodge magnum 05

3 500:- blir nog billigaste stereon (om du ska ha en ny, annars kanske det finns beg. om någon lägger ut på blocket eller ebay).

Du måste köpa originalvinge om det ska bli bra med fastsättningen, annars blir det custom jobb och en vinge ifrån Charger kommer se dumt ut, bättre med en universal i sådana fall.

Jag hade dock köpt en färdiglackerad OEM, tusen kronor + frakt, fråga säljaren vad dom ska ha för frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/2008-2009-Dodge ... 4f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

..Normalt är fraktpriset 70 dollar för en vinge, försök få dom att offerera ett sådant pris, annars är det överpris om dom skriver över 100 dollar. Kan ev. bli tull och moms på grejerna när dom kommer till Sverige, men en totalkostnad på 2 tusen kronor inkl. ALLT borde inte vara omöjligt, då har du den dessutom i rätt färg som bilen :D ..om du nu inte vill köpa en olackerad i svart ABS-plast, lite billigare och svart färg går ju ihop med allt =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: stereo dodge magnum 05

Håller helt med förrutom fraktpriset. Nu har jag iofs aldrig köpt en vinge på ebay, men dock en hel del annat meck - och tar de 40 dollar för att skicka över lustgasstyrning som kanske är 1/10 så stor som en vinge och väga kanske 1/5 så verkar 70 dollares i underkant för den.

USPS vill inte ens skicka en låda som är 70 inches x 8 inches x 8 inches som väger 5 kilo...
Skriv svar