Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Riktigt bra pris det

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Så är det någon som behöver NGK stift och kan leva med 2 grader kallare så är det typ lösvikt på dem här...
Användarens profilbild
K-Man
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 13 mar 2013, 10:31
Ort: Jönköping

Re: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Att byta iridiumstift var 500:e mil känns som pengar i sjön. Varför byta så ofta??? De lever ju dubbelt så länge som vanliga.
Visst, din bil är långt ifrån standard men ändå... Vad är standard bytesintervall? Är det Iridiumstift original?

Tänk på att det förekommer kopior på tändstift på eBay mm. Billigast är inte alltid bra :roll:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Kopior på tändstift har jag aldrig sett på ebay :) ? =) ..de flesta säljer ifrån UK och Tyskland, från USA är frakten ganska dyr pga. vikten.

När jag handlat ifrån UK så har jag alltid fått bra stift som är av det märke som angivits :) Beställde 4 st Champion och de kostade 100:- med frakt, ganska bra pris mot 60:-/st här i Sverige.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
K-Man
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 13 mar 2013, 10:31
Ort: Jönköping

Re: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Kinakopiorna märks bara genom att jämföra intill ett äkta. De är rätt jevvliga de där kineserna så det är inte helt uppenbara kopior. Jag har inte råkat ut för något haveri själv men har blivit varnad på annat forum just för billiga iridiumstift eftersom jag gärna köper såna till sporthojen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 763-Tipstr" onclick="window.open(this.href);return false;åd-för-dina-eBay-fynd&p=5521081&viewfull=1#post5521081

men wtf... hur får man en lång länk att funka här eg? :evil: Bara halva var länk nyss... nu nada
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dags att serva Hemin (5,7L)-05 Dodge Magnum

Den gillar nog inte åäö i länken :D hehe

Men det fungerar ändå ser jag :)

Oh fasiken, då får man vara uppmärksam på kopior, har aldrig tänkt på att dom kan kopiera kända märken, särskilt inte tändstift :) Tack för tipset.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar