Att reparera eller köpa en ny styrbox går inte, det stämmer, men beg. finns ju, konstigt att den verkstaden beställde och provade var defekt, finns ingen chans att lämna tillbaka den till bildemonteringen och prova en annan styrbox? (de flesta demonteringar verkar dock inte ha garanti på det elektriska

)
Fungerar all annan el osv.? Om ni har fjärrlarm, fungerar det? är allt som det ska tills man försöker starta upp bilen? Då händer ingenting eller? Kör startmotorn igång, försöker den snurra på motorn men ingenting händer? Inga lampor som blinkar eller mätarhus som inte fungerar? Klickar bilen när den försöker startas?
Nu vet jag ju inte vad verkstaden har kollat, så jag bara skriver lite på måfå här nedan:
!!VIKTIGT >>> Testa att koppla dän mätarhuset (instrumenthuset) och se om bilen startar, bara lossa lite panel runtom och lossa kontakterna på baksidan av mätarhuset. KAN VARA EN KALLÖDNING PÅ KRETSKORTET (EN LÖDNING SOM HAR SPRUCKIT)!!! HADE SAMMA FEL, BILEN TVÄRDOG! <<< VIKTIGT!!
Prova annars att felsöka efter dålig kamsensor eller annat? Antingen hos verkstaden med ett instrument som heter OBD2 eller genom att vrida på nyckeln till "ON-OFF-ON-OFF-ON" inom loppet av 5 sek, avsluta i ON-läge. Läs blinkningarna från check-engine-lampan, t ex. så betyder "blink pause blink blink = kod 12" osv.. om du inte kan läsa felkoderna på det sättet så prova att hålla inne trip/reset på mätarhuset samtidigt som du vrider på tändningen, och läs sedan av ev. felkod i miltals-skärmen. Meddela ev. koder till mig.
Om bilen inte får bensin så kanske bränslepumpen är defekt, eller reläet till pumpen? Provat att spruta startspray in i luftburken och se om bilen startar och kör på det i några sekunder?
Inget fel på startmotorn? Testa att slå på den med hammare eller rullstarta bilen?
Ja som du ser så blir det inga bra svar från min sida just nu, bara massa "strunt"

, så återkom med mer info imon
Du säger att felet uppstod efter att bilen varit inlämnad på verkstad, inget dom kan ha gjort i sådana fall, känns lite väl sammanträffande att felet upstod därefter