Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tankar kring en Challenger SRT-8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Det var ju inge roligt företag :) ..man måste ju dela med sig =)

Det måste ha varit någon slags toning i kombination med insats bakom glaset/plasten, för det går i princip inte avlägsna det röda och montera orange färg, det skulle se ut som "hej kom och hjälp mig" :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Vad händer egentligen om man maskerar av och kör några lager med orange toningsspray från exempelvis Mekonomen? Kör ju deras svarta på mina baklampor och det har suttit två år utan problem. Hur blir orange på rött? :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Ja precis, det var så jag tänkte också :) ..eftersom det är yttersta lagret med orange färg så borde det fungera, det hjälper till ännu mer med en stark LED, så det skulle nog kunna gå bra :) ..synd att inte EU och USA hade samma regler gällande sånt här, vore så mycket smidigare då :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Börja med att sälj din bil. Sen kan du komma hit och då blir det ännu mer pinsamt att du i en sportbil blir ifrånåkt av en jävla kombi ;)
Användarens profilbild
Malu
SUV
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 16:22

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Svårt att se på den bilden, men jag vet att folk har gjort underverk med en dremel och epoxy - alltså sågat ut det röda, fällt in orange och sedan slipat och polerat så att skarven inte syns.

Detta är ju såklart inte "godkänt", men det är en möjlig väg som de kan ha tagit.
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kameramannen skrev:Börja med att sälj din bil. Sen kan du komma hit och då blir det ännu mer pinsamt att du i en sportbil blir ifrånåkt av en jävla kombi ;)
Det lustiga är att den är fan precis lika lång som våra. Och vårat kombiutrymme är ju ändå inte så groteskt stort. Well well, den som lever får se! ;)
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Talk is cheap, vi syns på strippen ;)

Eller iofs, ni i Wermland är ju mer fixerade i hur bilen ser ut än hur den går - du skall inte lacka den i ford focus orange när du ändå är i farten? Höhöhö
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kameramannen: Men du verkar också väldigt fixerad av designen hos Challenger, det kan du inte säga emot!? :)

..fick en bild av hur en Focus Orange Challenger kunde se ut... blöö :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Då såldes bilen till en norrländsk (90 mil enkel resa, tjena) kille idag och den riktiga jakten kan börja! :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Grattis till försäljning!!! :) ..då har du lurat en stackare? :lol: ..skämtar! =)

Ska det bli en Challenger nu, egen import ifrån USA? :) Skriv gärna upp hela historien hur det går, kan tänka mig att många är intresserade av hur det går till, från början till slut :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Avenger skrev:Grattis till försäljning!!! :) ..då har du lurat en stackare? :lol: ..skämtar! =)

Ska det bli en Challenger nu, egen import ifrån USA? :) Skriv gärna upp hela historien hur det går, kan tänka mig att många är intresserade av hur det går till, från början till slut :)
Nejdå, han får en väldigt välvårdad bil som både syns och hörs! :)

Ja, någon form av import blir det. Försöker luska ut hur de där förbaskade SRT option groups fungerar på Challenger bara. Hur som haver så ska den vara fullutrustad.
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Komma här och sno min idé och sen få "Kameramannen är OCKSÅ intresserad av designen"

Vem snackade challenger redan innan göran persson blev fet? Just. det. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kameramannen skrev:Komma här och sno min idé och sen få "Kameramannen är OCKSÅ intresserad av designen"

Vem snackade challenger redan innan göran persson blev fet? Just. det. :)
=)

Kommer du inrikta dig på en Challenger i år eller blir det att fortsätta helt och hållet med Magnumen? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

När jag skruvat ihop Magnumen finns inget mer att göra på den. Den har lärt mig allt jag kan om plattformen, där har kompressor. Den har sug-trim. Den har ny fjädring och växellåda. Nej - jag är nog klar med den och säljer av den
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kul att du lärt dig så mycket, du har haft nere den i molekyler :)

Men det blir svårt att släppa taget om den kan jag tänka mig?.. inget man gör utan en tår i ögat :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar