Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tankar kring en Challenger SRT-8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Ignorera vet jag inte - hade glömt telefonen ute i garaget igår och missade det enda samtal du hade ringt ;)
Annons
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Äh, försökt ringa i två dagar men det är väl så nu när man är Challenger-ägare. ;)

Är det någon som vet var man kan hitta blinkers som man klämmer in mellan lyktan och kofångaren, som nedanstående bild visar.

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Såg en bild från transporten av din bil

[bilder]http://popgoestheweek.com/wp-content/up ... itanic.jpg[/bilder]
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Beställde en t-shirt åt dig, du bör ha den på lådan i övermorgon! Sluta spamma tråden med skit nu, det kan du göra i din "Tänkte presentera mig skit-tråd"...
Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jag hittade denna: http://ebutik.nccr.se/belysning/blinker ... -markt-par" onclick="window.open(this.href);return false;

Emärkt vilket är krav och 8mm tjock. Borde lira?
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kameramannen skrev:Jag hittade denna: http://ebutik.nccr.se/belysning/blinker ... -markt-par" onclick="window.open(this.href);return false;

Emärkt vilket är krav och 8mm tjock. Borde lira?
Tack! Now we're talking. Ja borde funka va? Hade gärna slipat borra i framskärmen för sidoblinkers men verkar inte som man slipper undan det. :(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Kolla även Swelight:

http://swelight.net/webshop/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gillar deras mindre varianter :) Stilrena!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Swelight är tjockare, tror det blir fel
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Då verkar det som bak- och sidoblinkers är löst. Då är frågan hur man gör med xenonen. Hur konverterar man från xenon till halogen för en regbesiktning? En kille nämnde att han har ett set med halogenstrålkastare från en V6-modell. Frågan är, vad spelar det för roll om det är strålkastare från en V6 eller om använder halogen i de befintliga projektorlinserna?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jag hade nog köpt strålkastare som är anpassade efter halogen :) ..dom är ganska olika och jag tror att halogen passar bättre till retro-look som du ville ha :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Alltså, Swelights miniblinkers är väl OK om jag prompt måste borra plåten (hemska tanke) men de blinkersena de tillhandahåller är till för att skära ur och fälla in i kofångaren, ser bedrövligt ut! Så det får bli en lösning med inklämda blinkers.
Till strålkastarna funderar jag dock på följande; vad blir det för skillnad om jag sätter dit exempelvis V6:ans halogenstrålkastare? Vad är det som sitter i själva strålkastaren som gör att det skulle fungera bättre? För det sitter ju projektorlinser i originalet som inte borde ge några problem med ljusbild. Men ponera att jag byter strålkastare, är det då alltså bara att sätta i en korrekt halogenlampa på på halvljuskabeln? Låter lite för enkelt.
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Avenger skrev:Jag hade nog köpt strålkastare som är anpassade efter halogen :) ..dom är ganska olika och jag tror att halogen passar bättre till retro-look som du ville ha :)
Förvisso. Men jag gillar xenon, framförallt blir det en jäkla skillnad på kvällstid.
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Den bittre dryge har ju redan kollat hur man gör. svara på sms så fixar jag det åt dig
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Sitter och funderar på ombyggnationen. Kommer regbesiktningen godkänna switchbacklampor framåt tro? Klart smidigaste lösningen men frågan är om man ska chansa eller göra en fullösning med externa ledar så man vet att det går igenom?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jadå, framåt är det inga problem :) ..det borde gå fint, inte ofta man ser externa blinkers :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar