Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

färgkod 300c -07

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
jokos
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 27 dec 2012, 20:48

färgkod 300c -07

Hej. Behöver lacka om vissa delar på min 300c -07. Vart sitter färgkodskylten? Svartmetallic är färgen-finns väl bara en sån på denna modell kan jag tro. Någon som kan hjälpa mig med detta? Skulle även behöva vänster tröskelplast/sidokjol. Vart finns det att få tag i? Har letat på bildelsbasen utan resultat. John
Senast redigerad av Avenger den sön 17 mar 2013, 23:52, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken och texten.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: färgkod 300c -07

Tjena John!

Titta på förardörren så sitter det en etikett (på själva dörren), efter bokstäverna "PNT" (en förkortning av PAINT) så står det 3 bokstäver, troligtvis PXR (Brilliant Black Pearl).

Kolla på Paintscratch.com, hittade dock inte svart färg bland EU-modellen -2007, men de vanliga 300C hade den färgkoden, som för övrigt är väldigt vanligt bland Chrysler och Dodge.

Osbyskroten har nog flertalet sidoplast, men deras priser kan ibland vara ganska höga tyvärr =(

Annars går det nog att hitta på ebay.se eller ebay.com, men frakten kan bli ganska dyr ifrån USA gissar jag på, om du inte vill beställa med ShopUSA, men då kommer den med båt..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 21 feb 2013, 12:53

Re: färgkod 300c -07

Färgkoden finns som sagt på denna etikett om du har den på din bil. Tidiga bilar saknar nämligen denna.
Du har förmodligen koden PXR. Detta är "sales code". Färgkoden på lacken är AXR. Se detta dokument:
http://starparts.chrysler.com/starlibra ... tguide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Där finns även partnummer på lackstift och sprayburk men du behöver förmodligen större volym? Har du en svensksåld bil kan förmodligen en åf hjälpa dig bara du har reg. nr.

När det gäller sidokjolarna så verkar det inte finnas på Bildelsbasen. Konstigt. Har märkt att delarna till 300C är väldigt fel prissatta på skrotarna iallafall.
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Användarens profilbild
jokos
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 27 dec 2012, 20:48

Re: färgkod 300c -07

Ja Osby har vett att ta betalt. 2500kr/st för sidoplast. Sökte även en förarstol i grått skinn. Min har sprickor vilket verkar vara ett vanligt problem på dessa bilar. De hade flera stycken i ok skick. 4000kr/st! Förstår att de inte blir av med dem! Är en komplett fabriksny grå original skinnklädsel på väg till mig nu från USA. Båda framstolarnna med nackstöd samt komplett baksäte för 2500kr med frakt. Åker väl på en importavgift kan tänkas men det är ju nya grejer för mindre än vad en stol i ok skick kostar i Osby. Är en kombi jag har, och det beställda är till en sedan så bakre ryggstödet blir nog över ifall någon är i behov av ett sådant till rimligt pris. Koden är PXR, vilket tydligen betyder att färgkoden är AXR. Tack för hjälpen. John.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: färgkod 300c -07

Jäkla vilket överpris på sidoplasten =(

Precis, men oavsett vilken kod man anger till "färgblandaren" så får man rätt =)

Finns många ställen att beställe ifrån, sök på bilfärg eller billack på google.. T ex. Bilfärg.se

Ja, då är det bättre att beställa ny OEM klädsel istället för hela sätet :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Pally
Minivan
Inlägg: 35
Blev medlem: mån 10 dec 2012, 21:24

Re: färgkod 300c -07

Om du inte hittar koden så maila mig på pally@hotmail.com och skriv ditt reg.nummer så fixar jag det
Skriv svar