Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

lufta servon Chrysler Voyager -02

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
voltzor
Minivan
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 05 dec 2012, 22:34

lufta servon Chrysler Voyager -02

hejsan! Jag undrar om nan vet hur man luftar servon pa en grand voyager ?

Bil: Chrysler Voyager -02
Senast redigerad av Avenger den sön 24 mar 2013, 10:42, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell och årsmodell saknades.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: lufta servon

Den skulle jag nog tro luftar sig själv.

Bara häll i servo/atf olja och starta.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: lufta servon Chrysler Voyager -02

Fyll upp servobehållaren till MAX-strecket (bilen bör vara lite varm i alla fall, särskilt i denna kyla), låt oljan sjunka i 3 minuter och starta motorn i cirka 10-20 sek, kontrollera därefter igen om det behövs fyllas på.. repetera detta steg tills nivån håller sig konstant. Sedan ska man egentligen lyfta upp framvagnen och vrida ratten från ena sidan till den andra, men om du har lite is/snö på uppfarten så går det också bra, vrid sakta!

Repetera ovanstående steg tills nivån är konstant!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar