Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Surfplatta i bilen

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Surfplatta i bilen

Hejsan på er. Är dwt någon som har en surfplatta i er voyager? Om var har ni satt den isf, behöcwr lite infallsvinklar om var jag ska ha min och på vilket sätt jag ska fästa den. Har en 7".

Voyager 3.3 V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Surfplatta i bilen

Jag har ju en 8,2 tum, men precis som du hittar jag inget ställe man kan montera den mer permanent, tar varje montering vid just det tillfället :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Surfplatta i bilen

Minns inte hur bilen ser ut i panelen med stereo och luftutblås osv.
Jag hade nog byggt en konsoll och haft den ovanför stereon och skippat
de mittre luftutblåsen om du har såna. :P

Ta gärna ett par bilder på hur det ser ut i din bil så man får se. :D
Sätt dig i bak å ta kort över hela panelen. ;)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Köpt ett fäste som man sätter på luftutblåset. Kommer från Kina så tar väl sin lilla tid.
En annan e inte så grym som du räcket. Skulle se alldeles för illa ut om jag skulle försöka mig på med något sånt men hade varit snyggt.

Rutan i voyagern är ju inte ultimat för en platta, halva vägen försvinner ju. Vill ju ändå få gps mottagning.
Hittade en rätt kass gps app men rolig med funktioner som varnar för polis vägarbeten fartkameror etc. Användaren varnar och alla andra kan också se. Sen finns inte alla vägar så dom får man lägga in själv.

Iaf ska prova Kina fästet och om placeringen funkar köper jag nog ett bättre robustare av samma sort. Gick på 80 kr
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Surfplatta i bilen

Har en brodithållare i luftutblåset, tryckte fast det med lite extra dubbelhäftande tejp, sedan sitter det en plåtbit på broditen som har plats för typ 3 mobiler, ni vet mobiler innan de fick femtmsskärmar. I vilket fall har jag en femtums GPS-navigator och en handdatorhållare för en 3,5" handdator monterad på spektaklet.

Det sitter riktigt bra. Lite kort om utrymme mellan växelspakskonoppen i p-läge och ena sidan av GPS:n, men det spelar ju ingen roll.

Testade att ha GPS:en i vindrutan med en sådan där sugkopp, men va fan det hade ju behövts 2 meters armar för att nå den då... Personligen tycker jag det ser för löjligt ut med sugkopps-GPS alldeles oavsett.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Trevligt. Har du möjlighet att lägga upp några kort så man får se hur det ser ut och montage. Vill ha det ungefär som du beskriver.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Denna verkar väldigt lovande annars.
http://m.mytrendyphone.se/shop/exogear- ... ults_title" onclick="window.open(this.href);return false;

Men först ska jag se hur kina varianten fungerar som sagt

Voyager 3.3 V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Så här ser mittkonsolen ut. Blåste i mitten har sensorn till fläkten till temp kontroll

Voyager -04 3.3l V6
Bilagor
uploadfromtaptalk1366435529375.jpg
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Surfplatta i bilen

Fördelen jag har med min gps är att jag har fjärrkotroll,
den kan då sitta hur långt fram den vill. :lol:

Hmm.
Men om man har lite utrymmen mellan utblåset och fästet/plattan
så får väl sensorn fortfarande "känning"?
Du måste väl inte ha det "blåset" igång?
Den behöver väl bara känna av temperaturen i bilen.

Ska kolla med skroten är i Linde om de har nån buss inne.
Då kan jag se om jag kan bygga nåt kul åt dig annars. ;)
(om det inte funkar med fästet du har beställt)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Surfplatta i bilen

Såna hållare finns på ebay också, billigare i priset :) Jag har ungefär en sådan, fast lite fulare design.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Surfplatta i bilen

gps.jpg
gps1.jpg
Inga märkvärdigheter egentligen! Sågade helt enkelt av monteringsplattan till sugkoppsfästet och monterade det på broditbygeln, bakom bygeln har jag skruvat fast en monteringsplåt avsedd för tre telefoner. Den har dock ingen stadga alls i instrumenteringen utan det är endast plastbygeln som sitter intryckt i springan som jag la dubbelhäftande monteringstejp runt innan jag tryckte dit den. Sitter som berget!

Nu ser ju inte din bils instrumentering likadan ut. Men kikar man på brodithållaren för din modell: http://brodit.se/product.html?id=852894 ... &year=2004" onclick="window.open(this.href);return false;

Så borde du ju kunna stadga den lite nere i högra hörnet med distans som du sätter med dubbelhäftande monteringstejp som stöd mellan panelen och bygeln. (svart/vita bilder förresten, har de ingen färgkamera? Bilen är ju trots allt från 2000-talet)

När jag kikar på broditbygeln till min egen modell så slår det mig att det inte är en broditbygel jag har. Minns inte vart jag köpte den heller.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Räcket skrev:Fördelen jag har med min gps är att jag har fjärrkotroll,
den kan då sitta hur långt fram den vill. :lol:

Hmm.
Men om man har lite utrymmen mellan utblåset och fästet/plattan
så får väl sensorn fortfarande "känning"?
Du måste väl inte ha det "blåset" igång?
Den behöver väl bara känna av temperaturen i bilen.

Ska kolla med skroten är i Linde om de har nån buss inne.
Då kan jag se om jag kan bygga nåt kul åt dig annars. ;)
(om det inte funkar med fästet du har beställt)
Ska se hur det blir med fästet.
Vet inte riktigt hur långt sensorn läser av. Men den här det med ir. Är väl mest för autoläge. Får lära mig leva utan auto annars.

Annars låter din idé väldigt lockande. Du har en tendens att få riktigt snygga byggen. Återkommer till dig om det inte skulle passa mig med fästen:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Tobbe skrev:
gps.jpg
gps1.jpg
Inga märkvärdigheter egentligen! Sågade helt enkelt av monteringsplattan till sugkoppsfästet och monterade det på broditbygeln, bakom bygeln har jag skruvat fast en monteringsplåt avsedd för tre telefoner. Den har dock ingen stadga alls i instrumenteringen utan det är endast plastbygeln som sitter intryckt i springan som jag la dubbelhäftande monteringstejp runt innan jag tryckte dit den. Sitter som berget!

Nu ser ju inte din bils instrumentering likadan ut. Men kikar man på brodithållaren för din modell: http://brodit.se/product.html?id=852894 ... &year=2004" onclick="window.open(this.href);return false;

Så borde du ju kunna stadga den lite nere i högra hörnet med distans som du sätter med dubbelhäftande monteringstejp som stöd mellan panelen och bygeln. (svart/vita bilder förresten, har de ingen färgkamera? Bilen är ju trots allt från 2000-talet)

När jag kikar på broditbygeln till min egen modell så slår det mig att det inte är en broditbygel jag har. Minns inte vart jag köpte den heller.
Fästet verkade smart. Får kika mer på det.
Ja lustigt att de hade svart/vita bilder.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Surfplatta i bilen

Fick fästet igår, tyvärr så funkar det inte. Man ska sätta fast det i luftutblåset. Men fenorna i utblåset måste vara vågräta för att sitta ordentligt i underdelen av fästet mot instrumentpanelen. Jäkligt smidig att sätta ihop och ta isär. Väldigt lätt att fästa den också. Men tyvärr funka den inte så jag får kolla vidare lite.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Surfplatta i bilen

Tråkigt att det inte passade på din bil :(

The search goes on! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar