Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

mediacenter hmm vet ej... men det liknar väldigt mkt det jag hade på min Dodge journey -09 och där hade jag av batteriet i ca 10min. Men det var bara att ställa tax radio osv som du sade. Ska se vad som står i instruktionerna imorgon.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Hoppas det löser problemet med backspegeln, man tycker ju att det borde vara en modul som ska återställas eftersom den fungerar i övrigt.

Meddela gärna hur det går :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Hej!

Så nu har bilfirman skickat en helt ny, så det är bara att byta :D.

Passar på att fråga vad för fälgar som passar en sådan bil jag har (Grand Voyager -10)?

Har sett 22" men kan det verkligen passa? och vad finns det för nackdelar att ha så stora fälgar?

Och vet ngn bra sida med billiga fälgar länka gärna.. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Jag är nog trög nu, men vad har bilfirman skickat ut? :)

Nej nej, 22 tum är helt galet att slänga på, 18-20 tum är snyggast ju.

Finns inga fördelar alls på en sådan bil, är ju knappt snyggt på någon bil ;) ..kostar otroligt mycket när man köper nya däck, inte många verkstäder som kan kränga dem, och dem som kan så kostar det extra (ofta).

Har för mig att dom ändrade till 5 x 127 mm i bultcirkel från och med den nya modellen..

Jag hade kikat efter MAX 20 tum, helst 18-10 tum då det ser grymt ut.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Hehe lungt, bilfirman skickar en ny sidospegel så jag kan byta den. Anledningen till att jag ville att dom skulle skicka den var för att jag har ca 30mil till firman. Så dom var snälla och skicka en ny då som jag kan byta själv, vilket verkar vara en lätt match...hoppas jag :).

Okej jag ska inte byta riktigt än men jag tittade runt lite för skojs skull och såg att det fanns 22". Har 17" original just nu och dom ser helt okej ut eftersom det är limited fälgarna och däcken på är helt nya. Har köpt massa saker för att piffa upp bilen lite och fälgarna får bli nästa steg.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Misstänkte det :D ..men var inte säker =) Kul med en ny spegel, hoppas att det löser problemet.

Ja, fälgarna gör EN HEL DEL på bilarna, finns nog inget som gör större skillnad om man vill börja få ett eget stuk på kärran :)

17-tummarna är snygga, men det är helt klart skoj med lite större, jag hade utan tvekan valt 19 tum, lite på gränsen till "för stora" men ändå överkomligt när det gäller pris på däck osv. Tänk dig 19 tums American Racing Bullet Krom! Hur fint som helst! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Ja får hoppas att detta löser problemet.

Ja dom hade inte vart fel att slänga på :D. Har sökt runt lite men hittar inget bra... får söka vidare :)

Kan man lite på denna sida med att man får rätt uppgifter? Så kan man använda dessa uppgifter när man söker på andra sidor....
http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4lgar ... el&id=1535" onclick="window.open(this.href);return false;

Du hade rätt med 5-127 där :).
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Uppgifterna på specialfälgars hemsida stämmer :)

Borde finnas en hel del fina fälgar med de måtten, tar man några snygga amerikanska kromfälgar så räcker det ju med 18 tum =) ..blir ju så fint! :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Ja det skulle verkligen bli fint :), men tyckte det var lite svårt att hitta, eller a jag vill kanske inte lägga 20k på ett par fälgar mer kanske 6 000:- max så begagnat får det bli i så fall och något litet märke för min del gör inget eller om det behövs jobb för att få tbx krom blänket. Men söker vidare... :)
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Jag måste söka så fel hittar ingenting ju.. :? Men jag måste titta fel, någon som har ett bra sök tips? eller ännu bättre en bra länk...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Det var fasiken ganska svårt att hitta fälgar med de måtten, hade för mig att det fanns hur många som hest på blocket.se =(

Hittade ett par krom, dock endast 18 tum och inga bilder :(

http://www.blocket.se/stockholm/18__kro ... ?ca=17&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Hade du kikat på de 22 tum för 7 tusen eller? :D

Jag söker på t ex. 5 x 127, 5 / 127 och bilmodeller som har dessa mått :) ..inte alla som skriver ut bultcirkeln i annonsen :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Jag tittade på dessa men att det är 235/50 istället för som dom rekommenderade på specialfälgar.se 235/55 istället har ingen större betydelse eller?

Ja jag såg ju dessa :D fy fan vad snygga måste jag säga och priset var inte att klaga på..

Har sökt på krom, chrome, olika kombinationer av 5/127, men tyvärr inget större.

Har mejlat han med utan bilder på 18" och frågat efter en bild.

Får väll hålla utkik iaf någon lägger ut här nu innan sommaren.
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Jag har frågat på dessa:
http://www.blocket.se/vi/46825925.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

För det finns massa hål för andra bilar och han skulle kolla upp de andra hålen.

Men däcket är ju 215/35 och rek. 235/55, kommer dessa inte att fungera då? och om jag vill sätta på nya däck kan jag då sätta på 235/55? Är pinsamt dålig på bilar men man måste ju fråga för att veta :).
Användarens profilbild
Sorkstryparen
Van
Inlägg: 58
Blev medlem: ons 10 apr 2013, 09:08

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Klantig jag är såg nu att det var ju bultmönster för 4st bultar inte 5 :oops:

Men frågan kvarstår hur är det med fälgar och vad som passar på dem?
Kan man sätta på 235/55 på alla 18" eller finns det olika 18" oxå?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skjutdörren tar i bilen.... Voyager -10

Sätt inga lågprofildäc med 215/35, det blir nog inte snyggt, troligtvis mindre rullomkrets än dina original 17 tum =(

235/55 låter bättre :D ..men ändå lite större rullomkrets.

De flesta brukar anpassa sig efter den vanliga storleken vad gäller olika tum 17, 18 osv., finns ju massvis med special men däckverkstäderna rekommenderar ofta standardmått även om det avviker lite.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar