Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bromsar på GV-99 2.4

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

Bromsar på GV-99 2.4

Jag har ett skumt fel på mina bromsar. Oftast när jag bromsar så klonkar det till och det låter som om det kommer bakifrån. När jag sen släpper bromsen så tar det nån sekund innan det rullar fritt igen. Bromsoken bak köptes nya för ett år sen.

När man bromsar väldigt lätt, i princip bara lägger foten på pedalen, så klonkar det oftast inte.

Mina funderingar: Belägg som går tungt i oket?
Glidkolvar som av någon anledning går tungt? Verkar i och för sig otroligt med tanke på
oken är nya.

Nån annan som har råkat ut för samma sak?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Bromsar på GV-99 2.4

Kanske att det behövs smörjas. Bromsklossen kanske ligger lite snett

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Bromsar på GV-99 2.4

P-bromsbackarna är ju tyvärr kända för att jävlas ordentligt. Tips är att du kollar dem!
Skriv svar