Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Knattrande ljud i Chrysler Sebring 2.7 V6

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Knattrande ljud i Chrysler Sebring 2.7 V6

När man vrider om startnyckeln så smattrar det med klickande ljud och bilen startar inte. Förmodar att det är startmotorn som trilskas, eller? Fläkt, taklampa osv fungerar så batteriet i sig verkar ju ok, men kan det vara för svagt för att driva startmotorn?

Tips på hur jag ska kunna lösa detta på plats, eller måste jag försöka bärga ut bilen från trång trång p-plats till en verkstad? Var sitter startmotorn, helt borta på meckande tyvärr.... :roll:
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: Knattrande ljud i Chrysler Sebring 2.7 V6

Jag skulle provat med ett fräscht batteri. Blir ofta så med ett dåligt batteri att startmotorn bara knackar

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Knattrande ljud i Chrysler Sebring 2.7 V6

Som Arvid säger, ett fräscht batteri eller om ni lyckas komma in med startkablar, dock kan ett dåligt batteri förhindra att bilen ens startar med starthjälp. Tyvärr så sitter inte batteriet så lättåtkomligt på dessa bilar (jag vet!), man måste vrida ratten åt vänster och lossa innerskärmen och sedan försöka få ut det, annars behöver man lossa hjulet också om man inte lyckas, men det ska gå.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV

Ja batteri är det troligen.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Tusen tack för era tips och trix :D

Precis efter det att jag hade skrivit inlägget så slängde jag in en så där laddare under huven, en booster typ. Och när jag testade efter en timme så startade "vraket" på en gång, så ja... det var nog batteriet som tjurade för mig. Lite trist dock när jag bytte det för bara ett år sedan på Chryslers egna verkstad. Kanske garanti på det men det är ju för jäv**** att det är så dålig kvalité på grejorna. Skönt att slippa byta startmotor iaf, puh!!!

Åter igen tack ;)

ps. Kör typ 500 mil om året, och nästan ingenting i veckorna, och nu låter bromsarna skit när jag ska ut och åka. Rostigt rostigt. Byta runt om kostar en slant va? Någon som har en susning?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Gött! =) ..borde vara garanti på batteriet, ska hålla längre oavsett märke.

Kanske bara är lite inbromsningar som behövs för att ytrosten ska försvinna från skivorna? =)

Eller är bromsskivorna dåliga? Även beläggen?

Kostar cirka 1800:- inkl. frakt ifrån ebay för 4 st nya skivor och belägg fram- och bak, dvs. ett komplett set.

Bild
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Nä, jag såg det själv när jag bytte till sommardäcken, riktigt rostigt. Ok det hjälper lite att bromsa hårt osv, men dom måste nog bytas.... 1800 för att byta runt om? Trodde det skulle gå löst på 7-8000+jobb då. Låter ju riktigt överkomligt, tyckte jag hörde samma siffra på besiktningen, men för bara ett hjul. Beläggen äk ok, men kanske lika bra att byta ändå ju när man ändå håller på ju.

ps. Batteriet ska jag kolla upp framöver ;)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Men är beläggen slitna? :P Rosten behöver inte betyda dåliga skivor, alla bromsar blir rostiga ;)

1800:- kr är om man beställer via ebay.de eller ebay.se (UK) :)

Nja, 7-8 tusen är helt fel, runt 4 200:- kostar materialet här i Sverige ;)

Bild
Användarens profilbild
Ratpack
Minivan

Tack igen! Så oerhört skönt att få raka svar så snabbt, jag som trodde att INGEN skulle bry sig. Snopen jag blev :shock: Jag får kolla upp bromsarna på ebay, låter ju kanon till det priset.
Kanske lika bra att byta bil snart känner jag, men självklart till en ny "jänkare"... vill ha en V8.

Trevlig helg å tack tack! :D
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Prova att ta av klossarna och lägg lite bromsfett bakom. Det kan göra susen om det är mellan oket och klossen som ljudet kommer. Är en billig variant om det funkar

Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

=)

Bakbromsar (skivor och belägg) på ebay Tyska, 700:- kr inkl. frakt:

http://viewitem.eim.ebay.se/BREMSEN-SET ... 56570/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Frambromsar (skivor) på ebay Tyska, 630:- inkl. frakt:

http://viewitem.eim.ebay.se/Bremsscheib ... 88347/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Frambromsar (belägg) på ebay Tyska, 330:- inkl. frakt:

http://viewitem.eim.ebay.se/Bremsbelag- ... 08632/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Totalt 1 660:- inkl. frakt och ingen tull och moms tillkommer då det är inom EU, ingår 4 st bromsskivor och bromsbelägg fram- och bak.

Nu har jag dock kollat väldigt fort, vet inte om allt stämmer, men så man får ett hum om priset =)

Mvh

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Otrolig skillnad på priser och priser

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriv svar