Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpte en Sebring idag.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Avenger skrev:Du menar att den är lika snål som en 3.5:a ? ;) Det låter negativt att säga ordet "törstig" :D
Nä den är inte lika snål som en 3,5
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Hehe :)

Men det är nog också olika från bil till bil och person till person skulle jag tro =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Tobbe skrev:Jag blir faktiskt sugen på en Sebring. Tyvärr har den får litet lastutrymme...
Köpte ett nytt högtalarpaket till vardagsrummet på Netonnet. När jag skulle lasta in detta långa paket med fyra pelarhögtalare fick jag sannerligen problem! :) När jag höll på där och försökte få in paketet och kunna stänga alla dörrar och bagagelucka kom två personer fram och frågade om jag hade problem.

Jo sa jag, det har jag. Jag skulle inte köpa detta paketet egentligen utan bara en microvågsugn och nu står jag här och får inte in högtalarpaketet i bilen och har 6 mil hem. Köp inte en Sebring sa jag och vi skrattade allihop! Tänkte att jag kan lägga det i baksätet men icke för det var för långt. Lirka in det bakåt via bakdörren gick inte heller. Rakt in genom bagaget med baksätet fällt gick inte för lasttröskeln är hög och hatthyllan sitter för lågt.

Vi kliade våra huvuden och försökte med att fälla framstolar fram eller tillbaka för att sen lirka in paketet först fram och sen bakåt men inte det heller. Jag försökte ta av nackstödet i passagerarstolen för att få ner höjden men det gick inte, bara justera upp och ner. Det slutade med att jag fick köra hem som bilden visar.

Jag bara skrattar åt den höga lasttröskeln och gör ingen större affär av det egentligen för jag har andra fordon för att transportera stora saker i och Sebringen är endast för mig att köra och är ingen lastbil :)
1230387_709980325685661_823266384_o.jpg
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Hehe, det där passade inte så bra nej :)

Men kunde du inte plocka upp delarna ur paketet? :)

Stämmer faktiskt ganska bra det du säger, man måste nästan ha ett "U"-format paket för att få det att passa :(

Men en gång fick jag in en 3-sits soffa efter att jag demolerat den med yxa :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Fällde du inte baksätet då?????
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Läs texten, he did! :D

Det är ju som Bosse säger ganska hög kant längst bak och hatthyllan så pass låg, man får inte in så mycket på längden :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Ok i miss that.
Men jag hade plockat ur dom ur paketet
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

avitone skrev:Ok i miss that.
Men jag hade plockat ur dom ur paketet
Det var det sista jag tänkte göra men när väl lådan var instucken i bagageutrymmet så gick det ju bra att köra.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Hade varit smidigt om man kan låsa dämparna till bakluckan i ett fast läge, så slipper man dra snören/spännband =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Avenger skrev:Hade varit smidigt om man kan låsa dämparna till bakluckan i ett fast läge, så slipper man dra snören/spännband =)
Snöret hittade jag på marken på netonnets parkering. Jag har ingenting i Sebringen vad gäller snören, band, bogserlina eller annat. Men jag får väl flytta över lite nu när den ska köras under vintern. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Hehe :) Jag hade heller ingenting en gång när man hämtade 3.2 meters plankorm då fick det bli tejp, men givetvis rök ju denna av när man körde hem så hela luckan gungade fram och tillbaks :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Jag är så nöjd nu när Sebbe är såld. Ser att den fortf. står kvar hos handlarn, ingen vill ha den ens för 43K. Nya pegge Cab är en underbar bil.
Saknar dock forumet och er grabbar, men jag får väl fortsätta flika in lite coments
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Neej, varför säger du så? :D Saknar du inte pärlan också? :(

Ja, dom verkar vara lite svårsålda, förstår inte varför, hade valt den framför många andra bilmodeller!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Jo jag saknar den på sitt sätt, men det är en dyr bil jämfört med många andra att äga, det är väl det som avskräcker kanske. Något är det ju som gör dem svårsålda. Sen tror jag att Chrysler inte har gott ryckte om sig. Det fick jag ofta höra tycker jag.
Men jag har haft två nu och det är kul med något nytt. Om det blir en till vet man ju aldrig :roll:
Sebbe är den bil jag haft längst av all 5 år
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Det säger en hel del det också, att du hade bilen i 5 år =)

Kanske en ny Dart eller 200 i framtiden? :) ..om det importeras en del som vi får hoppas.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar