Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpte en Sebring idag.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Avenger skrev:Tror till och med att 2.5 V6:an från Mitsubishi (på -00:an) släpper ut ännu mer =)

Har nog med årsmodellen att göra =(
Det skiljer inte mycket alls vad gäller utsläppen Transportstyrelsen redovisar när man kollar regnummer på min och den -00 jag såg idag. Min -05 släpper ut aningen mer med det är liksom inom felmarginalen.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Ska kolla om jag hittar något i manualerna, tror jag läste tvärtom men det kanske var fel då :)

Vår -99 Town & Country 3.8 V6 har 2 600:- i skatt, jäkla tråkigt att det är över 3 tusen på en 2005:a Sebring :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Avenger skrev:jäkla tråkigt att det är över 3 tusen på en 2005:a Sebring :(
Det var ingen överraskning för jag visste det när jag köpte bilen. Grannen skulle gissa och han la till några hundra jämfört med sin Volvo och när jag sa mer hela tiden och han sagt 2 400 så trodde han att jag skämtade. Över 3 000 sa han? Ja sa jag...
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Det enda rättvisa hade varit att betala per km man kör och då baserat på vad bilen släpper ut. Systemet som det är nu är godtyckligt.
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Just sådant gjorde att jag efter 5år tröttnade lite på min.
6k i försäkring 3k i skatt samt 2 liter milen, det fick vara nog kände jag.
Jag saknar faktiskt inte bilen ett dugg, den jag har nu är mycket roligare att köra även om jag åkte bättre i Sebben så känns det bra att det är billigare med allt, typ 50% på alla kostnader. 8-)
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Avitone: Jag har under 4 000:- i helförsäkring, under 2 000:- i skatt och bilen drar 0,7 på landsväg med 1 mil i stan :D ..men det är ju för att min är en 2.0 också =) ..men hur fasiken kunde du få över 6 tusen i försäkring? :shock: Jäkla dyrt =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Sv: Köpte en Sebring idag.

2 liter milen? Det beror ju på hur man hanterar gaspedalen väl?

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Bosse, du kommer märka att blandad körning vintertid kostar 2liter
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Om man kör korta sträckor kanske =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

Jag fortsätter med att stoppa huvudet i sanden och vägrar kolla förbrukningen. Varken via färddatorn eller med trippmätaren... :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

:lol:

Sedan jag monterade en färddator i min Sebring (hade ingen från början så jag köpte en på bildemontering i USA och skarvade mig in på originalkablarna :D ) så kollar jag alltid förbrukningen där, iaf hur långt jag har kvar att köra :D ..men häromdagen så "råkade" jag köra ut på E4:an och den slog om till 0 :shock: ..lugn på gasen och hoppades med allt att jag skulle klara det till macken 2 mil bort, och det gör jag! Rullar in och ser att ALLA pumparna slagits ut av strömavbrott :o ..nästa mack ligger ytterligare 1 mil till :lol: ..klarade det precis, bilen hostade upp det sista i tanken.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Bosse99 skrev:Jag fortsätter med att stoppa huvudet i sanden och vägrar kolla förbrukningen. Varken via färddatorn eller med trippmätaren... :)
Hahahaha ja det är bäst :lol:
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpte en Sebring idag.

avitone skrev:
Bosse99 skrev:Jag fortsätter med att stoppa huvudet i sanden och vägrar kolla förbrukningen. Varken via färddatorn eller med trippmätaren... :)
Hahahaha ja det är bäst :lol:
Skulle bensinräkningen skjuta i höjden (Statoil och e-faktura, dvs klicka och betala utan att kolla beloppet) så kan jag alltid köra min Volvo 460 eller Toyota MR2:a. Båda drar ca: 0,8. Scootern är ju också ett alternativ när det inte regnar och då pratar vi om 0,3 liter/milen. :)
Användarens profilbild
avitone
SUV
Inlägg: 211
Blev medlem: lör 10 sep 2011, 13:08
Ort: Gävle

Re: Köpte en Sebring idag.

Bosse99 skrev:
avitone skrev:
Bosse99 skrev:Jag fortsätter med att stoppa huvudet i sanden och vägrar kolla förbrukningen. Varken via färddatorn eller med trippmätaren... :)
Hahahaha ja det är bäst :lol:
Skulle bensinräkningen skjuta i höjden (Statoil och e-faktura, dvs klicka och betala utan att kolla beloppet) så kan jag alltid köra min Volvo 460 eller Toyota MR2:a. Båda drar ca: 0,8. Scootern är ju också ett alternativ när det inte regnar och då pratar vi om 0,3 liter/milen. :)
Alltså folk får säga vad dom vill men Chrysler 2,7 är lika törstig som 3,5 jag har haft bägge och jag tycker att 2,7 är törstigare i stan
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Du menar att den är lika snål som en 3.5:a ? ;) Det låter negativt att säga ordet "törstig" :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar