Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Så,nu är hjullagret bytt också och Bettan går tyst :) underbart! Men klonkandet beror inte på stabstaget utan på länkarmsbussningarna,de tvärgående. Men hittar bara till vänster sida..men det sitter på båda sidor eller?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Gött! :)

Det jag sa, byt alltid bussningarna först! :D Det är samma till vänster och höger vill jag minnas, köp polyuretan så håller det bättre, finns på ebay UK och ebay.com :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Kan du länka är du snäll?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Dessa köpte jag till vår -99, under 200:- med frakten, enkelt att byta också! :)

Krängningshämmarbussningar:

http://www.ebay.com/itm/Moog-K7350-Susp ... e5&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

På nästan alla bilar jag haft så har det klonkat, börjar alltid med att byta dessa och ljudet har försvunnit helt och hållet.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

gäller det för 2st? Löjlig fråga kanske...
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

fast dom är ju till krängningshämmaren....kompisen sa att det är länkarmsbussningarna som behöver bytas. det är inte samma sak va?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Oj, då läste jag helt fel, ursäkta :( Trodde att det var det vanliga felet med krängningsbussningarna :oops:

Om ni är säkra på att det är bussningarna till länkarmen så finns dom också att köpa löst, annars kan man köpa hela armen.

http://www.ebay.com/itm/Mevotech-Suspen ... 9c&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Hahaha...lugnt! =) Men när verkstaden sa att det var stagen så fattade jag inte riktigt. han tog tag i stagstaget nere och ruckade det uppåt och neråt och tom jag såg att det glappade. är det då länkarmsbussningen eller de bussningarna som du menar?

Kanske bäst att köpa till båda :P Inget sånt här är ju bytt sen vi skaffade bilen för 3år sedan =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Om staget/stagen är nya och det glappade så är det krängningsbussningarna som jag länkade till först :) Att byta länkarmsbussningarna är en helt annan historia och mycket, mycket krångligare :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Vi bytte stabilisator stagen för knappt 1år sedan, men ett tag efter så började det att klonka. testar att byta dom först då. Är det smidigt eller?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Aha okej, men då tippar jag på att det är bussningarna till krängningsstaget, det är ganska smidigt att byta dom, bäst är om bilen står plant och inte höjs upp på en sida i taget, i sådana fall bägge sidorna samtidigt då det annars kränger och kan bli svårt att få tillbaks det. Varje bussning sitter med en hållare som i sin tur har två bultar, spraya på rostlösning i förväg för säkerhets skull :) Man måste vara noga med att smörja varje bussning ordentligs med medföljande smörjfett, annars kommer det knaka rejält när det blir "gummi" mot stål som "vrider" sig så att säga :)

För mig har det alltid gått lätt att byta dem, dock hade jag otur på en bil där två bultar satt åt som f*n, då fick man värma med induktionsvärmare innan dom lossade, för man vill INTE dra av bultarna som dom går sönder.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

http://www.bildelaronline24.se/vaico/2214572" onclick="window.open(this.href);return false;

det dessa jag ska ha va?? Beställer från min sida tänkte jag =)
Sen vill jag beställa bränslefilter,men vet inte vilken jag ska ha :/

Kan du vara snäll avenger och kolla vilket? http://www.bildelaronline24.se/search?k ... nslefilter" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Precis, krängningshämmarbussningar till framaxeln :) Fast dom där är "original", från ebay så kan du få polyuretan som håller bättre :)

Detta filtret är "mer" plug-n-play än de andra, hittade inget som har kopplingarna färdiga på den andra sidan:

http://www.ebay.com/itm/Deutsch-Fuel-Fi ... ff&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

suck suck suck...blir så trött!! Skrotar snart fan bilen. Jag har inte bytt bussningarna än heller :/ Nu har jag ett till problem!! Handbromslampan börjar lysa ibland. den ligger inte på och många gånger slutar den lysa om man lägger i en annan växel. varför just då har jag ingen aning om. och ibland hjälper inte det heller.

Vad sjutton beror detta på då??
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Du har parkeringsbromsen vid växelspaken i den bilen eller? Inte nere vid fötterna?

Är säkert bara givaren som glappar där under, plocka bort plasten och inspektera, har för mig att det är jättesmidigt, inget svårt eller dyrt fel kan jag iaf nästan garantera.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar