Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Jag har den nere vid fötterna och drar i hantaget jämte ratten för att lägga ur den. får kolla det då,irriterande är det i alla fall =)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Aha, fotbromsen då =/

För att bekräfta, det är alltså ( P ) som lyser?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Det är handbromslampan på panelen som lyser,eller blinkar till ibland. Nu slutade dessutom blinkersen att funka. Stod vid en korsning och blinkade vänster,inser att det inte blinkar i bilen och inser då också att det inte funkar utanpå bilen. Skojigt när man ska ta sig hem då och veta att jag inte kan blinka. Det hoppade på en gång när jag skulle svänga och sen ville han inte vara med mer. Relät som är trasigt kanske??

Skrotar snart bilfan!!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Den med "P" i? För inte är det en annan bromslampa till bromsarna?

Fungerar all varningsblinkers? Känner du om det kanske glappar i spaken till blinkersen annars?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Tror jag vet varför "brake" lyser ibland,jag har dåligt med bromsvätska =) Den tänds tydligen vid låg nivå samt om att parkeringsbromsen är ansatt. Och eftersom inte den är ansatt så bör det ju vara bromsvätskan. Kan ju vara himla bra om man kollar i sin instruktionsbok också :D

Ska kolla över varningsblinkersen imorgon. Har för mig att det gjorde såhär förra vintern och då knackade en kompis på relät och sen funkade det. Har funkat senare nu i em också, fast jag inte har gjort nåt. för blinkersen hör ihop med varningsblinkersen eller? Kollar i boken och då är det en säkring som sitter under huven? För hittar inget relä som skulle kunna passa.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Aha så det är den lampan som lyser :)

Men har ni kontrollerat varför det försvinner? Hur mycket är det? Våran blinkade och lyste också lite när det droppas från en trasig slang till bakbromsarna, efter reparation så funkar det perfekt nu =)

På din årsmodell så sitter det en "relämodul" som hör till blinkers och varningsblinkers, denna sitter i kupén vid handtaget där man släpper efter parkeringsbromsen. Det var nog den din kompis knackade på? Kostar kanske ett par hundringar om den skulle ge upp helt och hållet, men prova ge den ett par extra "slag" ifall något glappar, man vet aldrig, kan ju hålla i flera år :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Nix,det har jag ej kollat efter...kanske borde göra det =) Men ska fylla på det i alla fall,tråkigt väder ute idag bara :/ allt blir så himla mycket jobbigare när man måste greja på parkeringen.

Ja,det var nog den soom han knackade på..får knacka lite till. Har inte lust att köpa relä just nu. Räcker med allt annat som ska inhandlas. Vi ska byta ut delar av avgassystemet som håller på att ge med sig,krängningshämmarbussningarna(ej bytt dom än) samt nya stötdämpare fram. Ena sidan har gett med sig. Vet du vart jag hittar billiga? skicka gärna länk isåfall =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ja, det vore inte så bra om någon rör eller slang spricker vid färd, en olycka kan inträffa :(

Hittade några relän på ebay, men de var beg., om det uppstår igen så bör du köpa nytt från Chrysler/Fiat Sverige, kan inte vara så dyrt =) Fast man kan ju chansa på en skrot också, vårat har ju klarat sig i vår bil =)

Är det fjädrarna ni ska byta eller allting?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Fast alla bromsslangar ska vara bytta nu..eller framför allt alla rör fram och bak. Fick det på besiktningen 2år i rad. första gången bromsade dom av rören fram....lagom kul med spansk flagg :/ Får be gubben kolla.
För bromssystemet är ju ändå ett slutet system va?
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Enbart stötdämparna ska bytas...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ok :) Men kan vara värt att kika runt lite, kanske läcker in mot trummorna, leta efter fläckar om ni ställer bilen på en bra plats där man kan se.

Så fjädrarna ska ni spara?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

vore det dumt att spara fjädrarna?? Dom är kanonfina.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Nejdå, jag bara funderade så jag inte missuppfattade :)

Ska se om jag hittar några på tyska ebay =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Här hittade jag två stötdämpare för 1100:- med frakten från Germany:

http://viewitem.eim.ebay.se/2x-Stodmpfe ... 23154/item" onclick="window.open(this.href);return false;

I Sverige är priset runt 2400:- för samma..

Men är det inget mer ni behöver till dämparna, fjädersäte eller något? =) Eller är det dämparna som "läcker" menar du? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

ena oljedämparn fram är helt slut,runnit ur olja.
Skriv svar