Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ok, det var inget kul =( Tur att dom inte är så jättedyra på ebay, men så jäkla tråkiga att byta :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Nu har jag en undran till =)

Fick idag en Chrysler Voyager -99 2,4liters med manuell låda. Det enda på den är att kopplingen är kaputt :/ Hur svårt är det att byta?
Hittat kopplingsset på ebay.com. Funderar på om vi ev ska slänga på ett nytt sånt set och använda den bilen,alternativt att motorn från 99an och slänga i våran.

Vilket är värt att göra???
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Hur är bilarna i skicket jämfört mot varandra? Helt klart mindre jobb med att byta kopplingen, inte dyrt heller om man gör det själv, vilket jag antar? =) För annars är det ju svindyrt med motorbyte hos en verkstad, vilket då kopplingen ändå lönar sig att byta, i vilket fall enligt mig =) Kollat koppling på ebay.de också?? Där är det ofta billigare med "större" delar.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Vi fick denna bilen av en kurskamrat till min man idag och han sa att det enda problemet var att kopplingen var paj. Men på vilket sätt vet vi inte. Är det hydralisk koppling på en 99a? Samma motor som våran,manuell låda mm. kan det vara så att ev vajern bara gått av? Hur kollar vi detta?

Våra kompisar säger att det är skitkrångligt att byta skiten,så vet inte hur vi ska göra.

Våran bil nu går ju ojämnt,måste byta dämpare,avgassystemet håller på att kolapsa som det verkar och lite sånt skit.
Grand voyagern som vi ska titta närmare på imorgon vet vi inte,inte mer än kopplingen då. gått 19800mil i alla fall.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

För att förtydliga för andra i tråden, det rör sig om en 2.4 bensinmotor alltså :)

Bör vara en vajer till kopplingen om jag minns rätt på den årsmodellen, kontrollera vid pedalen så att den inte lossat, inte alltför omöjligt faktiskt.

Njae, jobbigare att byta motor är det ;)

Men det som blir minst jobb är ju om man provar att skifta massa delar från motorn/sensorer (samt fjäderbenen och se om befintlig bil går bra, kräver ju inte lika mycket arbete och tid samt verktyg.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Vi ska kika på på granden idag och se lite hur den ser ut,ser den bra ut och det är vajern bara så skiftar vi bil. Finns dock inga steps på den andra bilen och det tycker jag gör en massa för bilen. Vi har steps på våran som vi kör nu. Annars tar vi en massa delar från den andra bilen,känns rätt gött att veta att man kan plocka typ allt från den =)

och ja,det rör sig om 2,4 liters motorn =)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

:-) ja det e aldrig fel

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Tydligen så hade nån ägare lagt distanser vid kopplingen och sen spänt vajern så vi måste byta hela kopplingen :/ Men kompisen sa att den sitter ganska smidigt åt,stämmer det?
Ska se om nån kan tänka sig att byta kopplingen åt oss för en billig slant. Samtidigt får bilen kollas över så att man får reda på om det är värt att åka in och besikta bilen.
Är det så,så använder vi granden. =)
Jättefin är bilen för övrigt!! =)
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Är det samma koppling till 2,5td som till vanliga 2,4??
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Nej, det är inte samma koppling =/ Tyvärr.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar