Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -

Min låter en del när jag rullar rakt fram. Ska själv beställa nytt nav nästa månad.
Har sett hur det sitter och ska byta själv och då har jag inte mycket mer än hemma mek kunskaper,

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

En liten undran utöver allt annat...vad gör egr ventilen? Vi har ju problemet och har haft mycket länge att hon går ner på 3 cylindrar och nån sa att vi skulle byta egr ventilen. stämmer??

Var inne på verkstaden idag,vänster hjullager är det som är kasst och gör så att bilen dånar så förbaskat. Klonkandet beror på att stabstaget släppt efter i bulten som håller fast. fick tipset att dra åt och sätta en svetsloppa där så det inte kan röra sig så. =)
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Se tråden:
http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=2&t=2397" onclick="window.open(this.href);return false;

Har i f s lite svårt att tro att det är den men det är enkelt att kolla. (Motorlampan borde lysa) Skruva bort ventilen och se om den står öppen något, vilket enbart märks på tomgång. Om den är OK bör du leta efter läckor på insugssidan slangar m m.
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ingen motorlampa lyser. Oftast vid ansträngning som hon kan gå ner på 3 cylindrar,men inte alltid. Nån har sagt till mig att chrysler kan ha problemet med att en ventil typ är för trång eller nåt. kan det stämma?
Finns nåt som heter vevaxellägesgivare?? Kan den spöka? Kollat vacumslangar osv...men inget sånt.
Spridare kanske?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ett vanligt problem är annars tändmodulen/tändspolen som en och samma del, eller tändkablarna?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

tändkablarna är just bytta och därmed fick vi bort orkeslösheten och misständningarna. byta tändspole kanske då? har för mig dock att förra ägarna gjorde det...
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

har vi flatstift eller fyrkantig? och anslutningsantalet är 3?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Aha :)

Vet inte om det hjälper på er bil, men jag har haft goda erfarenheter av att byta lite tänddelar =)

Din bil har samma som min Sebring och Neon, det är också en kontakt med flatstift.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Får bli ny tändspole då =) Hittat på min internet sida: http://www.bildelaronline24.se/metzger/1810395" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Är det smidigt att byta eller?

Har vi alltid samma delar till våra bilar avenger??
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

tändkasett då? Jisses,många frågor och undringar...men vill ju för sjutton få ordning på skrället!!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Hehe, jao, jag har ett par Chrysler/Dodge så det finns många delar som är samma ;)

Jättsmidigt att byta, sitter med 4 st bultar, behöver bara en 10 mm nyckel.

Tändkassett finns ingen, är väl Saab som har sånt främst, kommer ihåg en gammal Saab vi hade :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ok,får bli en ny tändspole då. Helst av allt hade jag viljat koppla upp bilen och se om det finns lagrade felkoder. Med bilens nyckel fick vi fram misständning för ett tag sen och då var det tändkablarna. Känner dock ingen som har wagcom eller dylikt.
Användarens profilbild
chrysler -96
SUV
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 06 jan 2012, 17:44

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Ok,får bli en ny tändspole då. Helst av allt hade jag viljat koppla upp bilen och se om det finns lagrade felkoder. Med bilens nyckel fick vi fram misständning för ett tag sen och då var det tändkablarna. Känner dock ingen som har wagcom eller dylikt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem igen...dålig motorkudde?? Chrysler Voyager -96

Vagcom är för VW och Audi :) Med Chryslers DRBIII verktyg kan man undersöka mer avancerat dock kostar dom många tusen.

Jag kan inte garantera att en tändmodul/spole hjälper, endast meddela att den är ett ganska så vanligt fel, det kan dock vara så tråkigt att det inte hjälper något alls.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar