Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Silverado 2500 HD 6.5 T -98

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hello boys an girls!

Har ett probs köpt nya rims till snuttan men har insett att jag måste höja henne.
Har någon tips på vart man hittar höjningssats ca 2-3" om det bara går att höja rakt av
BildBildBild

Tackar för svar.


RallyJanne
Annons
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Var vill du höja ? ramen eller på fjädringen ?
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Har hittat ett karros höjnings kit på 3" på bäjjen. Känns lite bättre å höjja karossen än spänna upp torisionstavarna å blocka upp bakarslet, för med min tur så går dom China fusktillverkade hängslena av med kontentan att axel jävel far åt helvete med lika till följd att nycklarna till torisionstavar sympatiserar med den rymmande bakröven å far igenom golvet. Så att tjockisen som kör får gå till proktologen å bedyra sin oskuld till att föra upp suspekta saker i ändalyktan.

Så det blir att höja kaross, vet du vart man kan hitta satser i Sverige ?


RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hör här http://www.steppnchris.com/hojsatser_kaross.htm" onclick="window.open(this.href);return false; har inte handlat där i nu. Men ska ha hytt bussningar till min c30.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Har pratat med dom, och inser att jag köpt radikalt fel bil. 40 K med jobb å material för att få upp bilfan 5-7".


RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hockey puckar mellan ram o hytt funkar med :D
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Bra mycket billigare med skulle jag kunna tro

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Beställde ett 3" hockeypucks variant af gubben i skogen. Ska man höjja amrikanska motoriserade skottkärror så skall man hålla sig på 70-80 talet. Då dessa fortfarande ansågs som arbetsfordon gjorda för brutal framdrift med stela axlar runt om. Sen kom 90-talisterna med ideal om komfort åt folk.
Men budgeten ligger på 3K för hockey puckarna å hårdvaran för kylare å annat bös. Enda orosmolnet är att turbon kommer ligga på innerskärmen. Men vafan det kan vara trevligt å ha en däckvärmare.




RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Stor slägga löser den trångbodda turbons problem :D
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Precis vad jag sa till gubben i skogen! Då hörde något buttert mummel om fascist kapitalistsvin marodör jävla bortskämda 80talist kommunist.
Man kan göra saker på rätt sa han surt.
Ska ta mig tid och fota lite under projektets gång :).




RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Ja det blir säkert en höjd are ! :-D
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Godder afton alla herrer å fruer!!
Efter ett tags tystnad så har idag hänt grejjer!!

Projekt höjja kaross tog fart med ett jävla brak, glad-ihågen ringde min gode vän och väckte mig vid sju snåret å kvittra som en lärkvinge att idag skulle det minnsan skruvas knatteråtta! Lagomt tjurig massa jag mig upp kärringgrinig å jävlig. Sen bar det iväg till verkstan å skruva först bort med manikyret Bild Sen var det det dags å släppa hyttbult som det tjockekocken hade släppt på helgen före sen fram mä domkraftaBild
Sen var det bara att pumpa upp hytten till himmelen å pakete som jag köpt af gubben i skogen fanns 3" bussningar med lämpliga bult med så det gick räcer fort. Bild

Nu ser dom svarta bussningar nere i ramen!
Så yrkade min gode vän att alla pickup ägare skulle ha en skyldighet att ploga snö då det begavs att ramla ner massa lapp mögel då hans radikalt sänkta V50 ej behagade gå i djupare snö än -+ 10 mm...

Bild lite moddande fick det bli på fläktkåpans nedre del då en slangfan behagade att vara ivägen. Men annars måste jag säga att det gick gudomligt fint att höja karossen det kändes som GM har haft att det finns radikala människor som vill höja sina pickuper. Satsen jag köpte har i det stora varit bolt-on..

Ha nu en go kväll och förhoppnings vis kommer det mer bilder imorgon men det beror på hur många öl det slinker ner ikväll :).





RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Ja ser där höga förväntning infinner sig !! Men vad använde ni snö skyffeln till ?? :D skyffla ut motorn !? så den blir skott säker ? :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

tekniknissen1 skrev:Ja ser där höga förväntning infinner sig !! Men vad använde ni snö skyffeln till ?? :D skyffla ut motorn !? så den blir skott säker ? :lol:
Jaja nu fattade jag! det där med snö plogning !! Din polare har sämre humor en jag ! :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Haha lite så var det :), lite kass humor har han för det finnes ikke att snuffsan skulle orka med 40cm aluminium med trädskaft kännes som overkill.

För övrigt så känns höjningen bra å som belöning så vart en urringad D-kupa ett lyckligt läge att snor glo vid ett rödljus.. Finns bara fördelar med höjda bilar!! Men är även glad för alla svensson bilar med tjusiga tjejer i!


RallyJanne
Skriv svar