Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Silverado 2500 HD 6.5 T -98

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Idag var det mer tjej pul med snuffsan.

Sett till att det ikke far in grus å land å div små djur in i motorlokalen. Då det blev lite mer än lagom glipa i ramen.

BildBild

Det är ingen som har en generator liggande då min har bestämt sig för att börja ta semester.


RallyJanne
Annons
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Se där gummi kjol jag föredrar latex :shock: NEJ inte :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Nu börjar det bli kinky hör ja :P!! Läderhååse är så ute!! :)


RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

KINKY !! JAG ? förstår inte vad du menar ? :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hej för i helvete!!

Grabbar jag har fått ett besynnerligt probblem på snuffsan... När ho blir varm blir biltrasa alldeles svag å trög. Men slör en pellen i bött så händer det grejjer vid +2800 rpm men innan det finns det ej mycket liv och ork. Sen startar ho lätt när ho är kall men när ho varm är hon förträffligt tjurig å få igång. Har bytt diesel filter å kolla luftfiltret kolla över lite givare.

Så jag börjar fnula om det är någe vajs med pumpen!

Är det någon som har nån ide ?


RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Läs ut felcoderna ! Skit lätt :) Bygla i obd uttaget , om du har 12 pins så är det dom 2 sista stiften på översta raden som du byglar med något som leder ström. typ kabel eller något liknande :D Då börjar lampan att blinka ut felkoder, goggla sen coderna så blir du nog lite klokare på vad det kan vara.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Men du det var fiffigt!! Men hur fan räknar man ut koderna. Klarar ju fan inte ens räkna till fem utan att fuska med fingrarna [emoji33].

Kan man inte löpa köpa en OBD på feltema?


RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Går alldeles ypperligt att http://www.24.se/obd2-felkodslasare-p-552-c-227.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Yo did say what what??!! Hörru det är Hälg nu informations flöde till min neader/AP hjärna är ganska låg nu typ, 56k modem.

Men den på biltema borde funka då jag inte ids vänta till nästa helg på felkoder typ

Tankar för hjälp!






RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Är inte säker har helt enkelt inte provat med feltemas läsare :) men den stöder J1850-10.4 protokoll som jag har för mig att GM använder i 6,5 lit diesel
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Du är tamigfan chevopedia du teknissen!! Man ställer en dum fråga å får ett jävligt fiffigt svar ;).

Men jag ska åka till feltema å köpa en OBD grunka återkommer med hur det geck :).

Är jävligt nyfiken på vad det kan vara för lort som spökar.

Sen ska jag be någon av mina elaka vänner filma när jag byter filter med hjälp av en dammsugare bla :)


Hålligång!! Roger över tango alfa Micke foxtrot å ut!




RallyJanne
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Ja tur att det är huvudet som felar lite på dig hade det varit fötterna hade du sprungit ihjäl dig :lol: Jag vet hur det är :D :D rör mig väldigt lite !!! :shock:
Fredrik ,Urban ,Cesar , Kalle -- Olle, Olle, Fredrik :shock: :lol:
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hörru du du din.... Jag har stora fötter behöver inte gå mycket för att komma långt... :).

Löpte köpte en obd2 starta upp å fick då lite smygreklam för Volvo för det första som dök upp i despläjjen va "sälj Amerika-as köp Kina-skit!!!"
sen fick jag upp kod "p0236" å sen glasögade jag den å fick fram att bilen har astma.
Å nu unge man har du haft ett utlägg om att Wastegate är radikalt onödigt skit på en diesel bil. Likt förbannat är den som antagligen jävlas med mig. Har djukkat spjället upp och ner, kolla även om det var vacum å de var det iaf matning fram till styrningen.

Frågan är om jag ska be någon av mina mer snyggare tjäj kompis å suga av slangen till spjällhuset så det funkar.
Vad sköter styrning på wasten är det pumpen eller en jävligt elak kommunist ?

Sune, kalle, Ingo, Ture -- Palle, Åsna -- David, ingo, Gravid!! :) :)!!!
Användarens profilbild
tekniknissen1
SUV
Inlägg: 436
Blev medlem: fre 08 mar 2013, 21:55
Ort: Malmö

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Ska försöka vara snäll ! >Nu :D Kan det vara så lätt att membranet är dåligt i klockan !
Ja Jo jag sa att WG är onödigt. :oops: Dom sitter där mest för att inte turbon ska hålla emot avgaserna. Då Avgashuset är litet på original turbon. Bra respons då. styrningen går över en solunuid som sitter på vänster sida har jag för mig. Be någon i ditt harem att suga i slangen som går till klockan. Där ska inte komma luft :lol: Går även att koppla den direkt på vacuum pumpen och då hör man att det väser i klockan. Tänk på att den är felvänd inget vacuum så är den WG öppen.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Användarens profilbild
Dunderklumpen
SUV
Inlägg: 105
Blev medlem: tis 15 okt 2013, 09:56

Re: Silverado 2500 HD 6.5 T -98

Hej nu har jag suttit med mina jag å analysgruppen! Då finns det i nu läget två alternativ! 1 vacuum klockan har vinkat hejdå. 2 givarn som sköter sköter vacuum ventilen har vinkat hejdå. 3 ventilen som reglerar vacuumet har tagit pension.

Men om det vore ett elfel så hade väl typ en sån felkod kommit upp eller ?
Skriv svar