Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dragkroks montering Town & Country 2001

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Dragkroks montering Town & Country 2001

Det var nog tillfällig sinnesförvirring :-) fick ett svarsmail att dom skulle annulera min ordet och betala tillbaka till min paypal. Så jag hoppas det löser sig :-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

:)

Skönt att dom fixar det så fort :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Ni som har monterat vart går ni in med sladdarna i karrossen?

Mvh Kalle
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Lämpligt att borra ett hål i skyddat läge vertikalt på vänster sida i närheten av bakre vänster sidopanel och sedan rostskydda efter att kabeln är dragen. Lossa sidopanelen i bakkant, böj ut den och håll den i det läget med en kloss när du kopplar till bakljuskablarna. Kabeln från höger blink kan du stoppa in under mattan . När du ändå är under bilen och grejar så kan du passa på att rostskydda de synliga delarna till den bakre AC:n då de sitter utsatt till.
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Dragkroks montering Town & Country 2001

Tackar... då hoppas jag min krok kommer i veckan så man får något roligt att göra :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

"litet tips" När du ska koppla kablarna till vänster baklyse är det ng enklast att när du tagit ut insatsen och lossat kontakten så vira av eltejpen som är runt om förbi hålet så att du hamnar plats bakom panelen. Lätt att då se vilken kabel du ska "tjyva" och se till att dina kopplingar också ligger bakom panelen. Tejpa upp kabeln igen. (Det finns ingen glödtrådsvakt på dessa bilar)
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Dragkroks montering Town & Country 2001

Tackar alla tips mottages med glädje.... :-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Ett till tips är att börja spraya rostlösning på alla bultar som ska lossas, gör detta varje dag, rikligt med medel!, dessa kan annars sitta RIKTIGT hårt och i värsta fall går någon av, inte kul! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Jo monterade med ett fast drag på en Voyager -03 för vettiga 1100 riksdaler inklusive frakt hemleveread på ett par dagar. Visst rostlösande i riklig mängd rekommenderas att spruta in i dom båda längsgående balkarna.
Ändå gick två av bultarna av, som då medförde att kofångaren behövde demonteras vilket i sig inte var större besvär. Så man sedan lätt kunde dra ur respektive plattjärn med dom fastsvetsade muttrarna för att sedan kunna värma ordentligt och lossa dom avdragna bultresterna.

Själva drog vi igenom kablaget (enligt beskrivningen) i mitten där det sitter en befintlig gummiplugg som dock behövdes försoras något. Så anslöts samtliga ljuspunkter i respektive kabel i dess närhet.

Det var förövrigt med denna bil som den icke vanliga Bilprovningen först kontrade med att det visst krävdes registreringsbesiktning av dragkroken :shock: Men efter uppvisande av utdraget från Transportstyrelsen så bad dom så mycket om ursäkt att dom inte visste om detta?! och strök genast den 2:an för draget. :)
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Dragkroks montering Town & Country 2001

Då har jag börjat, och det gick väl ungefär som vanligt :-) en bult gick av och en mutter lossnade så det blir att få tag i en svetskunnig vän. Så kanske man kan få dit den imorgon istället då.. :) Har iallafall fått lös allt nu...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Ja alltid ska det vara något.
Men en bit på vägen kom du

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
KalleKula35
SUV
Inlägg: 100
Blev medlem: tor 24 okt 2013, 21:17

Re: Sv: Dragkroks montering Town & Country 2001

Jo precis surt dock när man är så laddad :-) men men nya tag imorgon :lol:

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Precis:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Jag drog också en del bultar på min Stratus, så jäkla surt :( Värme är det som behövs, Always! :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Dragkroks montering Town & Country 2001

Jo det är som sagt då och då man drar av en bult men det är bara att ta nya tag och en svets är heller aldrig fel att ha till hands... :idea:
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar