Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Stereo byte voyager -98 ..samt -01 och nyare framåt i tråden

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Stereo byte voyager -98 ..samt -01 och nyare framåt i tråden

Jag har i förskaffat mig e chrysler voyager 98
som jag vill byta stereo på till en cd
men cdn jag vill stoppa i är mycket midre än orgiaal stereon
finns det någon konsol eller något aat man ka köpa för att få cdn att passa ?

mvh
Senast redigerad av Avenger den tor 20 dec 2012, 23:19, redigerad totalt 2 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Hej,

Den stereon du ska montera är av storlek 1-din (= 5 cm hög), originalstorleken på stereon/hålet är 1,5 din (= 7,62 cm hög).

Du behöver en monteringsram/plastram, det kan du hitta här på ebay.com om du vill handla billigt för endast 100:- inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/1984-2000-CHRYS ... 3f121ef592" onclick="window.open(this.href);return false;

Du behöver även konverteringskablar för att inte förstöra/skarva befintliga kablar, det kan du hitta här för endast 60:- kr inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/PC2-58-4-Chrysl ... 25682cf427" onclick="window.open(this.href);return false;

Annars kan du nog hitta ovanstående monteringsdetaljer hos brl.se, autohifi.se och andra välsorterade bilstereobutiker.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Re: Stereo byte voyager -98

Avenger skrev:Hej,

Den stereon du ska montera är av storlek 1-din (= 5 cm hög), originalstorleken på stereon/hålet är 1,5 din (= 7,62 cm hög).

Du behöver en monteringsram/plastram, det kan du hitta här på ebay.com om du vill handla billigt för endast 100:- inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/1984-2000-CHRYS ... 3f121ef592" onclick="window.open(this.href);return false;

Du behöver även konverteringskablar för att inte förstöra/skarva befintliga kablar, det kan du hitta här för endast 60:- kr inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/PC2-58-4-Chrysl ... 25682cf427" onclick="window.open(this.href);return false;

Annars kan du nog hitta ovanstående monteringsdetaljer hos brl.se, autohifi.se och andra välsorterade bilstereobutiker.

Mvh
tack för tipsen
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Re: Stereo byte voyager -98

Hardearth skrev:
Avenger skrev:Hej,

Den stereon du ska montera är av storlek 1-din (= 5 cm hög), originalstorleken på stereon/hålet är 1,5 din (= 7,62 cm hög).

Du behöver en monteringsram/plastram, det kan du hitta här på ebay.com om du vill handla billigt för endast 100:- inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/1984-2000-CHRYS ... 3f121ef592" onclick="window.open(this.href);return false;

Du behöver även konverteringskablar för att inte förstöra/skarva befintliga kablar, det kan du hitta här för endast 60:- kr inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/PC2-58-4-Chrysl ... 25682cf427" onclick="window.open(this.href);return false;

Annars kan du nog hitta ovanstående monteringsdetaljer hos brl.se, autohifi.se och andra välsorterade bilstereobutiker.

Mvh
tack för tipsen
En fråga till när jag endå är i farten
om det kan finnas cd växare i chrysler voyager vart brukar man sätta dom ?
hittade nämligen en manual och ett kvitto på cd växlare i bil när jag kollade alla papper
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Om legenden stämmer så sitter den under främre passagerarsäte :) Är antingen 6-CD eller 10-CD, jag skulle tippa på 6 skivor.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Re: Stereo byte voyager -98

Avenger skrev:Om legenden stämmer så sitter den under främre passagerarsäte :) Är antingen 6-CD eller 10-CD, jag skulle tippa på 6 skivor.
Jag hittade den under förarsätet
tack för hjälpen

Jag ska även koppla ur passagerar airbagen
vet du vad det ska vara för motsånd eller hur man tar reda på de ?
mvh ragge
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Hej hej!

Aha, satt den under förarsätet?? :P Trodde det var passagerarsidan :oops:

Det är 4 ohm motstånd tror jag, men jag kan mycket väl ha fel, det bästa är att ta fram en multimeter och kolla befintlig airbag.

Var försiktig innan du lossar den, koppla ur och isolera batterikabeln i några minuter så att ingen olycka sker! :oops:

PS, En notis: Bilprovningen kontrollerar ej Airbag-systemet, så det är inga problem att ha en lysande lampa om man vill ha det så, men det visste du säkert redan =) ..och det kanske inte är så roligt med en varningslampa som lyser samt så kan det vara bra om förarsidans airbag fungerar :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Re: Stereo byte voyager -98

Avenger skrev:Hej hej!

Aha, satt den under förarsätet?? :P Trodde det var passagerarsidan :oops:

Det är 4 ohm motstånd tror jag, men jag kan mycket väl ha fel, det bästa är att ta fram en multimeter och kolla befintlig airbag.

Var försiktig innan du lossar den, koppla ur och isolera batterikabeln i några minuter så att ingen olycka sker! :oops:

PS, En notis: Bilprovningen kontrollerar ej Airbag-systemet, så det är inga problem att ha en lysande lampa om man vill ha det så, men det visste du säkert redan =) ..och det kanske inte är så roligt med en varningslampa som lyser samt så kan det vara bra om förarsidans airbag fungerar :oops:
Mäter jag upp ohm på kontakten i airbagen eller kontakten till airbagen ?
Jo efter jag tagit bort polerna jag kommer nog linda en hel rulle tejp på polerna för att vara på den säkra sidan och ställa batteriet 2 meter ifrån bilen :)

Okej ? var har dom slutat bry sig om airbag lampan helt plötsigt ??
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Mät kontakten som går ihop med airbagen :P

SBP kontrollerar inte airbagen:

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... cument&m=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hardearth
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 20:22

Re: Stereo byte voyager -98

måste man bygga om mycket för att monters i 69er i skuffen :twisted: där orginal högtalarna sitter?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Hur många högtalare har du? Har du lyxen att ha 8 st? :D

Vilka där bak menar du i sådana fall, dem vid mugghållarna ? :P Sitter nog 69:or beroende på vilka där bak du menar, om man vill byta dem mot "bättre" så är det nog bara att byta rakt av, behövs inget speciellt motstånd/ohm till de bakre vad jag vet.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Callewi
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 19 jun 2011, 01:07

Re: Stereo byte voyager -98

Avenger skrev:Hej,

Den stereon du ska montera är av storlek 1-din (= 5 cm hög), originalstorleken på stereon/hålet är 1,5 din (= 7,62 cm hög).

Du behöver en monteringsram/plastram, det kan du hitta här på ebay.com om du vill handla billigt för endast 100:- inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/1984-2000-CHRYS ... 3f121ef592" onclick="window.open(this.href);return false;

Du behöver även konverteringskablar för att inte förstöra/skarva befintliga kablar, det kan du hitta här för endast 60:- kr inkl. frakten till Sverige:

http://www.ebay.com/itm/PC2-58-4-Chrysl ... 25682cf427" onclick="window.open(this.href);return false;

Annars kan du nog hitta ovanstående monteringsdetaljer hos brl.se, autohifi.se och andra välsorterade bilstereobutiker.

Mvh

Hej!
Jag lånar tråden..
Jag har en -01 grand voyager ( 01-04) och skulle också behöva en monteringsram liknande denna men den verkar slut.. tips på var jag kan hitta en sådan?
Mvh
Calle
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Stereo byte voyager -98

Bästa är att köpa ifrån ebay USA eller ebay UK.

Du har rundade hörn på den årsmodellen?

Denna bör passa i så fall:

http://www.ebay.com/itm/Chrysler-Dodge- ... 21&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du allt annat som behövs samt har du läst om hur man får igång förstärkaren så att högtalarna fungerar?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Callewi
Van
Inlägg: 77
Blev medlem: sön 19 jun 2011, 01:07

Re: Stereo byte voyager -98

Hej!
Tack!
Men länken funkade inte för mig.
Jag har beställt en iso kabel redan.
Jag har hittat på forumet en guide hur man drar en kabel från
Stereon till batteriet. Jag har läst om det förut men hittar den inte nu.
Och varför skulle man dra den, var det något med att aktivera förstärkare eller?
Mvh
Calle
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Stereo byte voyager -98

Ja precis, för att aktivera förstärkaren


Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar