Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Hyzer
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 11 nov 2013, 11:14

Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

Hej!

Jag ska koppla bort batteriet på min Transport - 98 och jag undrar hur man hanterar stöldlåset på stereon. Går det att plocka ut koden innan man kopplar bort batteriet eller måste jag kontakta en handlare för att få en ny fyrsiffrig kod?

/Hans
Senast redigerad av Avenger den tis 12 nov 2013, 18:02, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

Du kanske har koden skriven på en etikett på stereon eller i instruktionsboken eller annat kvitto?

Jag kan ordna radiokoder till Chrysler, Jeep och Dodge, men jag vet inte om vår leverantör klarar Chevrolet, tror dock det, i sådana fall kostar dem 100:-/kod (leverantörsavgift).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Hyzer
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 11 nov 2013, 11:14

Re: Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

Tack för svaret! Har precis köpt den så förhoppningsvis hittar jag det uppskrivet någonstans. Vet du möjligtvis också var man kan köpa någon bra insats för att montera en standardstereo i det stora hålet?

/Hans
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

Hoppas den finns nerskriven någonstans =)

Ebay.com kan du hitta plastramar för att konvertera till 1-din, samt att du behöver kablaget till ISO. Vilken stereo har du idag, kan du ta en bild eller länka? Finns två olika modeller/storlekar.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Heidi22m
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 28 sep 2021, 09:55

Re: Theft Lock på stereo Chevrolet Trans Sport -98

Jag har samma problem. Theft lock står det på våran efter vi bytte till en annan exakt likadan inköpt från bildelsbasen igår. Säljaren har ej koden. Vet ej hur lösa problemet
Skriv svar