Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
johnnyponny
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 20:47

6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Hej! Va trevligt att hitta ett sånt innehållsrikt och aktivt forum om voyyar :)
Siktar på en -01 o framåt
Försökte hitta via sök men kan ha jklantat mig.. :oops:
Om man köper en sexsitsig går den senare om man hittar en soffa på skroten göra sjusitsig?
Är det samma typ av fotöljer på rad tre som på rad två fast utan armstöd mot jväggarna?

Tack på förhand!
Senast redigerad av Avenger den tor 16 jan 2014, 19:51, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
PelleP
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tor 09 jan 2014, 17:57
Ort: Näsviken, Hälsingland

Re: 6 vs 7 säten

Tjenare och välkommen till forumet

Är själv nu här sedan nån vecka tillbaks och har för mig att jag läst nått om det i en annan tråd. Iofs så var nog det en konvertering från 7 till 8 sittsar men det kanske finns nått matnyttigt i den iallafall :)

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=2&t=1512

Hur som helst så kommer det nog svara nån med avsevärt mer koll än mig snart ;)

Hoppas det löser sig för dig!
Mvh
Chrysler Grand Voyager -05
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: 6 vs 7 säten

Hej. Vill ha för mig att fästena i golvet sitter likadant i mitten och bak och jag har soffa bak så då funkar det nog. Men du måste regga. Om bilen från fem till sex passagerare tror jag om det inte står att du får ha sju och att regga bilen vet jag tyvärr inget om. Bästa är nog att ringa bilprovningen eller transportstyrelsen och fråga om ingen här inne vet mer

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: 6 vs 7 säten

Det kan bli svårt att regga om den till 7-sitsig därefter, iaf dyrt :(

Soffan längre bak passar i fästena i mitten men är för bred vill jag minnas.

Det är inte många Voyagers som är reggade för 6 personer, endast sett ett fåtal annonser på blocket.se :)

Men köp en 7-sitsig direkt, det finns fina baksäten i de nyare -01 och framåt som är hälften kaptenstolar :D ..samt delade så att man smidigt kan lyfta ut enbart ett säte :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: 6 vs 7 säten

Har du tänkt att lasta mycket inemallan så köp en stow n go.
Soffan e tung. Någonstans runt 60 kilo och otymplig. Det går att ta ut och in själv men inget roligt kan jag lova

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Nej det är inget kul att lyfta ur soffan själv, fy vad tung den är när man är trött :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Haha ja fruktansvärt och lyft från marken då pustar iaf jag högt

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Tur att jag har delbar 3-sits soffa bak i Dodge Grand Caravanen :) Blir smidigare än mot Chryslern som har en hel soffa =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
johnnyponny
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 20:47

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Stort tack för alla matnyttiga svar med praktiska erfarenheter och så :)
Lutar helt klart mot en 7 sitsig vid lite mera eftertanke o era svar. Stor del av poängen med bilen att faktiskt kunna fylla den med TVÅ mer än en vanlig bil och samtidigt åka skönt.

Tyvärr tror jag inte studentekonomin tillåter en stoware (får dröma om en sådan tills man har examen i hand..) :(
Såg nån på blocket till rimligt pris men såklart med mycket fix "AC ur funktion, liten buckla höger bak, elhiss höger fram ur funktion, centrallås till höger bakdörr ur funktion.".

Nu ska bara flickvännen övertalas!! :?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Det ska nog fungera bra med en vanlig modell utan Stow N Go :)

Blir väl inte svårt att övertyga? ; utrymlig, bekväm och billig bil :D !

Men jag hade funderat på en sak, är ni så många att det krävs en 7-sitsig minivan? Det kostar en del i bensin även om man kan köra snålt =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
johnnyponny
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 20:47

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Jo några starka karlar måste ju fixa den biffen (ta ur soffa)!

Du har verkligen en poäng dära med törsten i bilarna, vi har i dagsläget en Citra C1 (som tur är byggd på Toyotakomponenter..) som är rena rama nykteristen om man jämför med Voyyan så den är tänkt att användas till vardags och Voyyan när man ska vara 2-4 pers, zodiacen, utombordare, fiskeutrustning eller vid andra aktiviteter (tex kitesurfing som kräver 2-3 STORA ryggsäckar per person plus 1-3 mindre brädor per person) som helt enkelt inte går i en liten bil, till o med en kombi är i minsta laget. och att vi saknar drag på lillbilen :)

Plus att jag helt enkelt älskar bilen! Provkörde en för nån dag sen o j*klar vilken nice komfort, älskar the american way när det gäller bilkomfort :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Aha, då förstår jag :D

Kan vara värt att höra med säljaren om hur dragkroken använts då ni ska ha det :) Fast det kanske blir svårt att veta om den dragit tunga husvagnar osv., inte det bästa för automatlådan.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
johnnyponny
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 11 jun 2013, 20:47

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Ja, det är verkligen en negativ aspekt det dära om den gått tungt och kanske inget någon avslöjar vid försäljning av bilen.. :?

Saxat från en annan tråd "... som innebär att dragmontering inte behöver regbesiktas utan enbart anmälas. Vad jag känner till är väl de här årsmodellerna försedda med original oljekylare för växellådan (nödvändigt vid dragkrok)…"

Är Oljekylare original monterat på alla eller bara alla som monterades med drag från fabrik? Är det möjligt att se om bilen är utrustad med oljekylare utan lyft?

Sökte oljekylare, hoppas inte att jag missade nån tråd som besvarade frågan eller att det blev för OT nu :|
Användarens profilbild
lempa
Minivan
Inlägg: 42
Blev medlem: ons 15 aug 2012, 08:51
Ort: Ekshärad

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Intressant det där med oljekylare till växellådan!
Detta gäller en 2005 2.8 crd.
Tog med mig en tumstock ut och tänkte mäta hur stor oljekylare som får plats, såg då att det redan fanns en sådan framför kylaren! Jag misstänker att den fanns redan från fabriken!

Lempa
Användarens profilbild
Jim
Van
Inlägg: 89
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 21:58
Ort: Eskilstuna

Re: 6 vs 7 säten Voyager 01 och framåt.

Det är inte servopumps-kylet som du sett?
Skriv svar