Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

We came and we left.. fan va sur man blir!!

hela jävla motorn tickade och krasslade... och han sa den fungerade perfekt och va i ett perfekt skick.. My ASS

ringde Sweden Custom Cars, Dodge HBG, Lillis i HBG och 2 polare.. alla sa en sak, V6or ska ej ticka, något är seriöst fel.. så vi drog hemmåt, fastnade i en 2timmars kö i GBG KUL

Kom precis hem!! amazing! :@
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Ne fan va surt :( :cry: Kör så långt också.

Något som inte stod rätt till om kamremmen bytts kanske :(

Tråkigt att dom har kamrem i de motorerna, men i 2.7:an och V8:orna sitter ju kamkedja iaf..

Dock fick du ett hum om effekten från motorn? Om man försöker se det lite positivt =/
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

3,5l va najs och skötte sitt jobb väldigt bra =)

2,7l är för slö för min smak =P

Hela jävla motorn tickade å skramlade så sket i det. Blir så sur, har haft 100 samtal med dem och frågat varje gång om allt från motor till däck. Dem har sagt att allt var i perfekt skick osv och inga fel osv. Ända garantin dom kunde ge mig va 200mil och då stod dom för 50% av kostnaden på ev reprationer, men dem vägrade ge mig 100% garanti på motorn och 50% på resten osv.. Dom sa efter jag nämde tickandet att v6or ska låta så och d trodde inte jag ett skit på så jag ringde sweden custom cars, dodge hbg, lillis i hbgoch 2 andra bilkunniga bekanta.. Alla sa att v6or ska ej låta så..


Sen berättade jag vad dom sa och då kunde dem erkänna att något låter fel men jag kunde inte ta den, köra hem den, in till mekonomen hbg och be dom kika på det och ev reparera och skicka notan till dom. Dom ville kika på det själva men va fan dom har haft den i över en månad, och gått igenom den noggrant med 2 pers.. Även min sambo kom till bilen när jag hade hytten öppen och frågade direkt vad tickandet va för något.. Hon kan knappt skillnaden på däck å fälg!!!!


Jävla idioter, lust att bara ta skitet och köra rätt in i deras kontor!

Så varken 100%garanti motor, ville ej sänka den till 100k så jag hade haft råd att reparera vad som nu va fel och ville ej köra 50mil till mig för byta bil eller stå för min bensin kostnad för dom brutalt ljög
Så kl 05:00 imorse satt vi i bilen och körde, va där kl 11:00 sen körde vi hemmåt vid 13:00 och tänkte köra inom ullared för barnkläder men fastnade i bil kö från norr om gbg till någon mil utan för gbg i 2 satans timmar med manuel vxlad bilhelvete
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Fyfan vad tråkigt, lider med dig!

Har du tittat på denna? http://www.blocket.se/kronoberg/Dodge_C ... m?ca=4&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Usch vad surt :( Det tar hårt när man åkt så många mil, det förstår jag.

Ja, 2.7:an känns nog lite för "slö" i en Charger.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Goding, jupp har snackat med dem men den har 4st dåliga ikke godkända sommar däck och massivt sne slitna vdäck å är knappt godkända plus huven och taket är skadat utav "spolarvätska" som har bränt in i lacken enligt försäljaren...


Så antingen importerar jag en från holland med tyskland import i halland, där finns 2st 3,5 med lägre mil för 82,000kr med transport, inreg och ha en bilexpert gå igen den innan med tyskland importören ska gå lite i vinst så går den på ca 105-120k
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Se alltid till att ta Carfax, fast det är ju givet om någon går igenom bilen :)

Hoppas det går bra, annars kanske det dyker upp något på blocket snart, flera hundratals/tusentals nya bilannonser där varje dag, så alltid finns det något :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

jupp, tog en carfax på den blåa.. den va najs, en ägare i usa, sen kom den till swe...
inte krokad,taxi eller liknande.. med rätt mätarställning och fina besiktningspapper sen den kom hit osv
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

:)

Kolla även det om du funderar på att importera från EU =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

aarå

Håller tummarna att importören i halland hittar en bra lösning på det hela och chargen är i bra skick och ren carfax osv..
den blir billigare och med lägre mil =)

annars får det bli en familjeresa istället =P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

:D

Cirka 10 000:- kostar det med resor, avgifter, registrering i Sverige etc. etc. (+ bilens inköpspris) om man åker en person, så lägg till lite extra ifall ni är flera. I priset ovan så är boende inkluderat för en dag i Europa =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Ne fan jag gör inte ett skit =P, han har kontakter där nere som "går igenom den" slänger den på en lastbil, den kmr hit, han fixar med inreg, sen köper jag den utav honom med Autoconcept Garanti eller Europa garanti

han har sagt det iaf, så jag gör inte ett piss förutom att väntar på om bilen är godkänd och om han tar hem den till mig

Den kostar ca 82,000SEK i holland, sen tar han hit den och fixar osv sen köper jag den utav han med Skatt, Inreg, Garanti,Däck om dom som sitter på e kassa för 120,000kr.. så en bra deal för honom, en bra deal för mig och jag får drömbilen i personbilsklass.. annars är det en f150/250 eller Ram (helst dieseln som man har råd å köra den) som annars är dröm fordonet =P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Då är det bra pris! Man slipper att själv lägga tid på det hela och det blir inte mycket dyrare heller :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Malu
SUV
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 16:22

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

Rätt skönt att slippa behöva mecka med belysning och godkännande också - det kan vara lite bökigt om man inte kan få tag i ljudintyg och dessutom råkar på en noggrann besiktningskille.
Användarens profilbild
LFM91
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: sön 29 dec 2013, 13:18
Ort: Höganäs

Re: Dodge Charger SXT 3,5l V6 -2007

aa, men tror jag skiter i det och avvaktar tills frugan har jobb och köper mig en lite nyare charger =)
checkat in dom på SCC och dom e för jävla najsa så.. jag avvaktar tills hon är ur mammaledigheten
Skriv svar