Bussningar krängningshämmare
Bussningar krängningshämmare
Haloj.
Har precis köpt en Chrysler Vision -98 enlig regpapperna....
Behöver byta bussningar till krängninghämmaren på bägge sidor ( fram )...var kan jag köpa dem?
Hansen Racing? Är det nåt specielt nr på dessa eller de vet vad jag skall ha för nåt.
Har en återförsäljare i närheten så han vet kanske direkt....
Behöver byta bussningar till krängninghämmaren på bägge sidor ( fram )...var kan jag köpa dem?
Hansen Racing? Är det nåt specielt nr på dessa eller de vet vad jag skall ha för nåt.
Annons
- Eagle_Vision
- Hedersmedlem
Re: Bussningar krängningshämmare
Märkligt. Bilmodellen tillverkades bara mellan 93-97?Nisse skrev:Haloj.
Ring till Chrysler och fråga dom eller prata med hansenracing. De har oftast mer hemma än vad som syns på hemsidan.
Hmm, låter som sagt konstigt med en Vision av årsmodell -98, har du reg-nr på bilen?
Samt en bild vore till stor hjälp
?
För övrigt är det samma som till Dodge Intrepid av årsmodell -98 och framåt samt som till 300M om jag inte säger fel nu, så det finns nog billigt på ebay.com om du ev. vill spara en slant, ska kika runt lite, men inkom gärna med en bild på bilen.
För övrigt är det samma som till Dodge Intrepid av årsmodell -98 och framåt samt som till 300M om jag inte säger fel nu, så det finns nog billigt på ebay.com om du ev. vill spara en slant, ska kika runt lite, men inkom gärna med en bild på bilen.
Tack för svaren, det blir att köra till återförsäljaren och kolla med han, det blir lättast för mig.....
Angående årsmodellen så reagerade jag med när jag såg att den slutade tillverkades -97 men jag snackade med han jag köpte den av och fick reda på att den importerades därför blev det en -98?
Får återkomma med bilder, har inte fottat ännu........
Angående årsmodellen så reagerade jag med när jag såg att den slutade tillverkades -97 men jag snackade med han jag köpte den av och fick reda på att den importerades därför blev det en -98?
Får återkomma med bilder, har inte fottat ännu........
Bilen ser alltså ut såhär:

??
Tror dessa bussningar är billiga (även hos Hansen Racing osv.), men jag ska kolla på ebay.com också
(om bilen ser ut som ovan?)

??
Tror dessa bussningar är billiga (även hos Hansen Racing osv.), men jag ska kolla på ebay.com också
[quote="Avenger"]Bilen ser alltså ut såhär:

Ja......så ser den ut...
Nu när vi håller på, Instrukionsboken är på tyska, (den kan ha blivit hämtad därifrån)
Jag kan inte förstå tyska, kan man hitta den på svenska eller engelska att hämta från nätet någonstans, reperationsboken tänkte jag köpa just för att ha att bläddra i nära bilen om det är nåt....

Ja......så ser den ut...
Nu när vi håller på, Instrukionsboken är på tyska, (den kan ha blivit hämtad därifrån)
Jag kan inte förstå tyska, kan man hitta den på svenska eller engelska att hämta från nätet någonstans, reperationsboken tänkte jag köpa just för att ha att bläddra i nära bilen om det är nåt....
Hej,
Kan det vara detta du söker:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-MOOG ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller du kanske redan har beställt från Hansen Racing?
?
Instruktionsbok kan du nog också hitta på ebay.com, owner manual, annars går det nog att köpa via biltillverkarnas hemsidor.
Kan det vara detta du söker:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-MOOG ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller du kanske redan har beställt från Hansen Racing?
Instruktionsbok kan du nog också hitta på ebay.com, owner manual, annars går det nog att köpa via biltillverkarnas hemsidor.
Men men, dom är som sagt lika billiga i Sverige
:
http://www.hansenkatalogen.se/#/car/dropdown/" onclick="window.open(this.href);return false;["19200"]
Meddela gärna hur det går
http://www.hansenkatalogen.se/#/car/dropdown/" onclick="window.open(this.href);return false;["19200"]
Meddela gärna hur det går
Haloj, varit utan internet nån dag så jag ej kunnat kolla.
Såg hos Hansen att bussningarna ej var så dyra 97 spänn st men om jag handlar över disk hos en återförsäljare, lägger de på nåt då?
En servicemanual skulle vara bra att ha.
Försöker handla bussningar nästa vecka när jag är ledig, behöver jag pressa i dessa med ett pressverktyg eller jag kan byta dessa på gatan? Har ej kollat hur det skall göras, bara konstaterat att de är kass....
Såg hos Hansen att bussningarna ej var så dyra 97 spänn st men om jag handlar över disk hos en återförsäljare, lägger de på nåt då?
En servicemanual skulle vara bra att ha.
Försöker handla bussningar nästa vecka när jag är ledig, behöver jag pressa i dessa med ett pressverktyg eller jag kan byta dessa på gatan? Har ej kollat hur det skall göras, bara konstaterat att de är kass....
Hej,
Du kan köpa dem över disk hos någon återförsäljare, t ex. Mekonomen, Meca eller Autoexperten, dom bör inte ta något pålägg (har dom aldrig gjort för mig)
Du behöver en press för att montera bussningarna.
Mvh
Jonathan
Du kan köpa dem över disk hos någon återförsäljare, t ex. Mekonomen, Meca eller Autoexperten, dom bör inte ta något pålägg (har dom aldrig gjort för mig)
Du behöver en press för att montera bussningarna.
Mvh
Jonathan
Då får jag skruva av så mycket som det behövs och ta ned på jobbet då, en natt låter bra att göra det på.
Kollar inte föränn i morgon runt middestid, jobbar natt i helgen......
Tack så länge......
Kollar inte föränn i morgon runt middestid, jobbar natt i helgen......
Tack så länge......
Tips om rephandbok är att du registrerar dig på All Data DIY och köper 1 års abonnemang där, kostar inte ens 200:- SEK och man kan logga in via olika enheter, t ex. surfplattan, så den blir perfekt att ha med sig när man mekar.
Googla annars efter pdf, finns säkert på de amerikanska forumen.
Trevlig kväll.
Mvh
Jonathan
Den var ju klockren......
Tack så mycket...
MVH Göran ( Nisse )
Tack så mycket...
MVH Göran ( Nisse )
Hoppas den kommer till användning 
Ha en fortsatt trevlig helg.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Haha....
kan ju vara en fördel att kolla ordentligt, hrm
Det är en sådan jag behöver på bägge sidor, skruvade av ett framhjul innan och kollade..... Kränghämmarfäste -> Sway Bar Link Or Kit.......
Den var lite dyrare..............
kan ju vara en fördel att kolla ordentligt, hrm
Det är en sådan jag behöver på bägge sidor, skruvade av ett framhjul innan och kollade..... Kränghämmarfäste -> Sway Bar Link Or Kit.......
Den var lite dyrare..............