Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Durango, en gång för alla.....

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Mer eller mindre så kan de flesta Jeep och Durango visa denna infon men innehålla olika funktioner, klocka och serviceintervall är några att nämna.

Tror dock inte Durango har något likvärdigt eftersom den räknas mer som en SUV än en "Jeep" man tar ut i skogen :roll:

Jeep GC WJ -99 har inte antisladd (samma som ESP), detta kom först -2005 i WK-modellen tror jag? Bilens dator beräknar efter information från hjulsensorerna hur hjulen indivduellt ska styras vid ev. sladd genom att bromsa dem.
Ok. Vad är det annars för skillnader mellan GC 93-98 (V8-modellerna endast) och GC -99-00 modellerna (förutom att GC -99 har samma 4.7l V8 och låda som Durango -02 har)?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Hehe, hela insidan och utsidan är ju skillnaden! :D Bättre motorer, styrning, interiörn är lyxigare osv.. precis som skillnaden mellan en Chrysler Vision och en 300m :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Hehe, hela insidan och utsidan är ju skillnaden! :D Bättre motorer, styrning, interiörn är lyxigare osv.. precis som skillnaden mellan en Chrysler Vision och en 300m :)
Aha. Har inte suttit i en 300M sedan 1999 så jag minns inte så mycket av dom :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Jeep GC WJ -99 och framåt är den snyggaste Jeepen som finns, förutom nya 2011 Jeep GC :)

Andra SUV:ar från ej amerikanska märken är nog inget jag tittat på.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Jeep GC WJ -99 och framåt är den snyggaste Jeepen som finns, förutom nya 2011 Jeep GC :)

Andra SUV:ar från ej amerikanska märken är nog inget jag tittat på.
Har du helt rätt i. Men en Durango 98-03 är nog lite snyggare tycker jag =)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Snackade med exet idag (som jag delar vovvarna med) angående den lille vovven som hade problem med ryggen. Han hade varit hos vetrinären nu och behövde ej opereras utan ska endast ha styrketräning för ryggen och rehabilitering.

I samma veva som hon nämnde detta med hunden så passade hon på att säga att bilen behövde inte vara så stor eftersom jag skulle bara ha en "enkelbur" i den, precis som hon har i sin Volvo 855. Behövde jag ha med båda hundar så skulle jag isåfall ha den stora i baksätet med bilsele, eftersom han har en tendens till att stressa upp den lille till att snurra rundor i buren annars, vilket ej är bra med hans rygg.

Så det öppnar ju upp för en "Plan C"-bil med, en Jeep Grand Cherokee Limited 5.9 (ZJ) -98, förutsatt att det nu inte blir något med Durangon och att jag ej finner en Jeep Grand Cherokee Limited (WJ) -99 (har äntligen lärt mig vad XJ, ZJ och WJ står för nu hehe) för hyffsade pengar.

Så nu har jag en ny fråga (hehe), hur stora lastutrymmen har en ZJ och en WJ jämfört mot en Volvo 855 (givetvis med alla säten uppfällda i samtliga fordon)? Det jag mest är intresserad av är då längden samt bredden, fast mest längden, då lastutrymmet i en ZJ verkar vara så kort?

A-bil: Dodge Durango SLT+ 4.7l 2002
Bild

B-bil: Jeep Grand Cherokee Limited 4.7l 1999
Bild

C-bil: Jeep Grand Cherokee Limited 5.9l 1998
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Hehe :P

Volvo 850 kombi är ungefär lika stor som 745/945, runt 0,1 m2 mindre på endera måtten (uppfälda säten eller ej).

Jag tror alla modellerna som du visade går lika bra, du kommer inte märka någon skillnad i Jeeparna förutom interiörn på WJ är aningen större, samt så är Durango aningen längre i lastutrymme med fällda säten, men inget som kommer märkas av.

Fasiken vad fin ZJ:n var som du gav exempel på, riktigt fin färg med originalfälgar!! :D

OT: Vill du se ZJ i "action" så finns den som ny i thrillern "Breakdown" från -97, riktigt bra film, haha
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Hehe :P

Volvo 850 kombi är ungefär lika stor som 745/945, runt 0,1 m2 mindre på endera måtten (uppfälda säten eller ej).

Jag tror alla modellerna som du visade går lika bra, du kommer inte märka någon skillnad i Jeeparna förutom interiörn på WJ är aningen större, samt så är Durango aningen längre i lastutrymme med fällda säten, men inget som kommer märkas av.

Fasiken vad fin ZJ:n var som du gav exempel på, riktigt fin färg med originalfälgar!! :D

OT: Vill du se ZJ i "action" så finns den som ny i thrillern "Breakdown" från -97, riktigt bra film, haha
Ok. Ja ZJ´n var fin och jag har faktiskt sett film du nämner, när jag var liten hehe. Durangon som jag eventuellt har på kroken, ser exakt likadan ut som den på bilden jag länkade till.

Fick dessutom 5000kr av min farmor igårkväll så nu är jag några tusiningar närmre bilarna :)
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Du har ingen möjlighet att ordna fram broschyrer på följande fordon, i pdf-format:
*Dodge Durango 98-03
* Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 -98
* Jeep Grand Cherokee Limited 5.9 -98
* Jeep Grand Cherokee Limited 4.7 -99

Det hade varit super isåfall ;)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Jag ska kolla om jag har något undangömt :P Återkommer..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Jag ska kolla om jag har något undangömt :P Återkommer..
Det hade varit lysande :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Hej, ursäkta sent svar, men jag tror jag har till någon Jeep om du vill ha (kanske har till Dodgen också, har i alla fall till RAM och Caravan tror jag, så kan hända att jag har till Durango av den årsmodellen, annars har jag bara en brochyr av papper, en fysisk xD), kan ladda upp dem om en timme eller så, måste bara plocka iordning i garaget och köra ett ärende innan det stänger :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Tjena,

Här är broschyr till Jeep WJ:

---Utdaterad länk---

Här är broschyr till Jeep ZJ:

---Utdaterad länk---

Ska se om jag har till Dodgen, finns i alla fall inte på denna datorn :S
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Tjena,

Här är broschyr till Jeep WJ:

---Utdaterad länk---

Här är broschyr till Jeep ZJ:

---Utdaterad länk---

Ska se om jag har till Dodgen, finns i alla fall inte på denna datorn :S
Jag tackar för det du ordnat hittils iallafall :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

:P

Hade tyvärr ingen PDF till Durango, har nog bara ett "pappersblad" som är fysiskt, dvs. går inte att lägga upp på nätet :lol:

Men jag har en kille som kanske kunde hjälpa mig, jag hoppas jag får tag i pdf-manualen senare ikväll eller imorgon! Jag ger inte upp! ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar