Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Durango, en gång för alla.....

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Aa du menar så med helsoffan, tänkte att du menade en gammal traditionell sådan :D

Jag ska försöka jämföra fästena i servicemanualerna och se om det är samma mått på bulthålen :P

En frontbåge hjälper inte vid kraftig kollision, kan dock skydda plastdetaljer vid kollision med rådjur och liknande.

Än så länge så har jag inte sett en enda frontbåge som är riktigt fastsatt :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Aa du menar så med helsoffan, tänkte att du menade en gammal traditionell sådan :D

Jag ska försöka jämföra fästena i servicemanualerna och se om det är samma mått på bulthålen :P

En frontbåge hjälper inte vid kraftig kollision, kan dock skydda plastdetaljer vid kollision med rådjur och liknande.

Än så länge så har jag inte sett en enda frontbåge som är riktigt fastsatt :(
Aha. Tänkte att en sådan båge kanske gjorde att detta med hjulet inte inträffade lika lätt:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

:P

Jag tror inte att det hjälper mot sådana kollisioner.

Jag tror heller inte man kan montera in en "helsoffa" utan mindre modifikationer, man måste nog leka lite hantverkare för att få den på plats :P Men en helsoffa behöver du väl inte? ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev::P

Jag tror inte att det hjälper mot sådana kollisioner.

Jag tror heller inte man kan montera in en "helsoffa" utan mindre modifikationer, man måste nog leka lite hantverkare för att få den på plats :P Men en helsoffa behöver du väl inte? ;)
Hade ju varit mysigt att ha en eventuell tjej kloss intill när man är ute och åker långrunda ju ;)

Blir ju lite svårt med en fet konsol mellan. Just pga det med golvmonterad spak/konsol, gör ju att man kikar lite på gamla Blazer K5 med....

Men får se vad det blir. Blazer K5 är coola men de är gamla och Jeep ZJ och sjukt krocksäker och lyxig för sin lilla förpackning samt att Durangon är fet.

Men hur kommer det sig att helsoffan från en -02 pickis inte passar i en -02 Durango?
Ser de inte likadana ut i förarhytten fram?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Hehe, jo det förstår jag ;)

Men jag tycker ändå att Jeep ZJ verkar vara en grymt bra bil, särskilt de sista årsmodellerna :D

En helsoffa passar inte rakt av utan modifikationer, men har man tid och är lite händig så går det ju. Bilarna bygger inte på samma stomme.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Har hittat följande fordonstyper i 20-28k-klassen på blocket, vilket av nedanstående fordon hade du köpt? Motivera gärna svaret. (Alla fordon är 4x4)

Dodge Durango 98-03
Bild

Jeep Grand Cherokee V8 ZJ 93-98
Bild

Chevrolet Blazer K5 87-91
Bild

Chevrolet Suburban ("Sur-Urban") 87-91
Bild

Chevrolet Suburban (GMT400) 92-99
Bild

Chevrolet Tahoe (GMT400) 95-99
Bild

Nå....vad blir svaret, och vad är motiveringen? :)

Räkna gärna upp för och nackdelar med respektive fordon :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

Först Jeep och som andraval Durango! :D

Suburban är skiiiitstora bilar! Inte nog med att dom drar bensin som f*n, det är bedrövligt att köra dessa om man inte är i USA där parkeringsplatser och vägar är anpassade :lol:

Jeep är nog bäst, från årsmodell -96 och framåt! Inga barnsjukdomar! Om det ska vara Durango så hade man viljat ha en -01 eller senare tycker jag.

Men Durango är jäkla fina till utseendet! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev:Först Jeep och som andraval Durango! :D

Suburban är skiiiitstora bilar! Inte nog med att dom drar bensin som f*n, det är bedrövligt att köra dessa om man inte är i USA där parkeringsplatser och vägar är anpassade :lol:

Jeep är nog bäst, från årsmodell -96 och framåt! Inga barnsjukdomar! Om det ska vara Durango så hade man viljat ha en -01 eller senare tycker jag.

Men Durango är jäkla fina till utseendet! :)
Hehe, jaså? Ja detta underlättade ju inte min beslutsångest haha.

Jag gillar stora fordon. Förbrukningen kvittar. Chevorna tar sig fram bra i snö har jag sett, lite tack vare deras storlek och tyngd
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Durango, en gång för alla.....

:)

Jag tycker Suburban är alldeles för stora :lol:

Och man får ingen Cheva eller Durango i jättebra skick för den summan, en Jeep är nog den bil man får ut mest av =) För pengarna alltså.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem
Inlägg: 498
Blev medlem: sön 02 jan 2011, 13:38

Re: Durango, en gång för alla.....

Avenger skrev::)

Jag tycker Suburban är alldeles för stora :lol:

Och man får ingen Cheva eller Durango i jättebra skick för den summan, en Jeep är nog den bil man får ut mest av =) För pengarna alltså.
Blazern då? :)
Skriv svar