Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Växellägesdisplay Voyager -02

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Snowman
Van
Inlägg: 92
Blev medlem: ons 02 jan 2013, 18:48
Ort: Uppsala

Växellägesdisplay Voyager -02

Hej

Har fått problem med växel väljaren. när jag lägger i parkering vill inte ramen runt vald växel flytta sig längre tillbaka än R. Antar att det är en givare som känner av vilken växel som är vald som är sliten, sitter den i rattstången vid växelspaken eller nere på lådan. Är den någon som vet eller har haft samma problem?
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Växellägesdisplay Voyager -02

Jag skulle vilja tipsa om denna tråden på ett amerikanskt minivan forum:

http://forum.chryslerminivan.net/showth ... on-t-start" onclick="window.open(this.href);return false;

I tråden ovan tar dom upp olika saker såsom växellägessensorn som du beskriver, tyvärr så sitter den monterad i automatlådan. Andra saker som nämns är kablaget till automatlådans dator, samt ev. justering av vajern från spaken, dock tror jag inte det är det sistnämnda.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Snowman
Van
Inlägg: 92
Blev medlem: ons 02 jan 2013, 18:48
Ort: Uppsala

Re: Växellägesdisplay Voyager -02

tack

Ja parkeringen går ju i, men displayen visar inte det. Därför tror jag också att det är sensorn.
/A
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Skriv svar