Sida 1 av 1

Byta styrväxel på AWD. Hur lossa vinkelväxeln?

Postat: fre 02 maj 2014, 03:33
av Mr.O
Dags att byta styrväxel på AWD. Det är ju lite att skruva, men det finns fina beskrivningar i manualen och på div US-forum. Även en bra Youtube beskrivning. Men ingenstans hittar jag hur man gör på en AWD. I min (mopar)manual saknas AWD helt! Problemet är att vinkelväxelns koppling till kardan/mellanaxel ligger under styrväxeln och hindrar när man skall släppa ner styrväxeln.

Någon som har gjort detta och kan förklara hur man skall göra?

Annars: Hur lossar man vinkelväxeln?