Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Går ej in i P eller N Grand Voyager 2005

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
ThoHin
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 21 maj 2014, 10:16

Går ej in i P eller N Grand Voyager 2005

Hej.
Har en Grand Voyager 2005 som jag nu inte kan lägga i perkering eller neutral.
Alla läggen känns rätt både i spaken och lådan efter att tagit bort wiren och kännt på lägen direkt på lådan. Men elektroniskt kommer aldrig P eller N upp i displayen som vald växel. På P står den kvar som R och när man växlar med spaken så hoppar den över N. Detta gör att jag inte ens kan starta bilen för att ta mig till verkstad. Någon som har några tips? Har fått massa olika tips ifrån verkstäder men det känns som det kan bli många mantimmar som dom behöver lägga på bilen vilket jag inte känner så mycket för.

Mvh Thomas
Senast redigerad av Avenger den ons 21 maj 2014, 12:15, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades, samt fel kategori.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Går ej in i P eller N Grand Voyager 2005

Hej,

Det låter tyvärr som detta problemet, som togs upp för ca en månad sedan i denna tråden:

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=29&t=3068" onclick="window.open(this.href);return false;

..möjligtvis fel på en givare i lådan som känner av växellägena.

Du kan prova lossa batteriet en stund och se om det fungerar tillfälligt för att slippa bogsera/hämta bilen på kärra och köra den till en verkstad. Kontrollera dock först så att du har ev. kod till stereon då denna komma återställas när du lossat batteriet.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Linkan_Sweden
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: tor 21 feb 2013, 12:53

Re: Går ej in i P eller N Grand Voyager 2005

Felet på bilen som togs upp i det engelska forumet var en kabel så det behöver inte vara så allvarligt. Kanske värt att kontrollera kabelstammarna innan du lämnar in bilen på verkstad.
http://forum.chryslerminivan.net/showth ... tart/page4
Chrysler 300C 2.7 Touring -05 Magnesium Pearl
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Går ej in i P eller N Grand Voyager 2005

Hoppas att det kan vara det i hans fall, inte så kul om det är givaren.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar