Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Transsport ojämn tomgång / Deezee sidesteps

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Pelle_Polar
Minivan

Transsport ojämn tomgång / Deezee sidesteps

Tycker fortfarande att Transportern är det näst häftigaste bil jag någonsin haft nöjet att köra med.
Nu händer det dock ibland att bilen har dålig tomgång när motorn är så där varken kall eller varm. Det händer om jag tex. bara kör runt hörnet till macken. När jag kommer ut igen efter kanske en minut så är bilen mycket trögstartad och "darrar" sedan på tomgång mellan 400 och 800 rpm, ibland dör den sedan helt. Är bilen helt kallt eller ordentligt varmkörd så är det inga som helst problem. Nån som vet vad detta kan beror på?

Sen fick jag äntligen tag i begagnade sidesteps till transportern, märket är "DeeZee". Jag misstänker dock att fästen inte är komplett, dessutom har jag ingen aning var de ska sitta. Tyvärr så hittade jag hittils ingen återförsäljare varken i Tyskland (där jag kommer ifrån) eller i Sverige, där jag jobbar och bor under somrarna. Finns det kanske nån som vet hur jag kan få tag i en monteringsanvisning eller liknande?

Tusen tack på förhand!
Annons
Användarens profilbild
magnusbrodin
Station Wagon

Re: Transsport ojämn tomgång / Deezee sidesteps

Har tagit lite halvtaskiga foton på mina sidestep så att du får en ungefärlig uppfattning :D
Knixigt få till en riktigt bra bild med mobilen. Ska in och laga rost om två veckor så har du inte fått på dem tills dess kan jag ta detaljbilder när bilen är upphissad.

MVH Magnus
Bilagor
sidestep 6.JPG
sidestep 5.JPG
sidestep 4.JPG
sidestep 3.JPG
sidestep 1.JPG
sidestep.JPG
Användarens profilbild
Pelle_Polar
Minivan

Re: Transsport ojämn tomgång / Deezee sidesteps

Tusen tack Marcus,

även om det kommer lite sent - är tillbaka i Tyskland nu och har börjat min vinterjobb här så det blir inte så mycket tid över för att pyssla med bilen. Dina foton duger bra - jag får iaf en uppfattning om var fästen ska sitta. Fick dessutom kontakt med Deezee i USA, kanske jag kan få originalfästen därifrån för lite peng, men frakten blir nog inte så billigt! Men nu får projektet vänta tills nästa år, hälsningar än så länge från Berlin:

PelleP.
Skriv svar