Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

ved är det som läcker voyager 08

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
tungt
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 26 jun 2014, 18:00

ved är det som läcker voyager 08

Här fått läckage i en rör i höger hjulhus. Det är kylarvätska som forsar ur ett 16mm plåt /järnrör. För det första, hur i faan kan man ens sätta en sån detalj på det utsatta läge. O det andra, vad heter röret, o det såg inte helt enkelt utaatt byta utan att riva en del. Är det någon som har en idé om vad jag tänker på för rör. Tack.
Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: ved är det som läcker voyager 08

tungt skrev:Här fått läckage i en rör i höger hjulhus. Det är kylarvätska som forsar ur ett 16mm plåt /järnrör. För det första, hur i faan kan man ens sätta en sån detalj på det utsatta läge. O det andra, vad heter röret, o det såg inte helt enkelt utaatt byta utan att riva en del. Är det någon som har en idé om vad jag tänker på för rör. Tack.
  • Liknande är behandlat tidtagare på forumet men då på en -05. Ser nog ut likadant på din bil. På den aktuella bilen (min) var det dock lätt att byta och priset överkomligt (t o m ny O-ring följer med). Tror jag skrev hur det gick till i någon tråd (anv. sökfunktionen)

    Med borttaget högerhjul blir det "lätt som plätt". Du behöver inte plocka bort någonting utöver hjulet.Var noga med rörets anläggning i vattenpumpen där det nog finns rost avsatt från röret. På bild 2 är det nya röret rejält rostskyddat.

    Håller med om att det är ett dåligt materialval.
    bottenror.jpg
    kylarror.jpg
Användarens profilbild
tungt
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 26 jun 2014, 18:00

Re: ved är det som läcker voyager 08

Inte helt likt, känns som det är lite tajatare. Men tack för svaret. Handla i hissa bilen o hoppas att det går lika smärtfritt för mig...(knappast, brukar jävlas in i det längsta)
Skriv svar