Hej
Min älskade Cheva stannade för mig här om dagen.
Efter att stannat hos bagaren och köpt bullar beger jag mig tillbaka då den stannar för mig.
Farten var låg typ 20 då det skramla till i monterutrymmet. Trodde remmen gått av eller nåt liknande.
Stannade o tittade under huven men inget såg fel ut. Försökte starta men den ville inte gå igång igen.
Det finns inga felkoder. Fick bärgat hem bilen o började titta mer noggrant. Har lyssnat på bränslepumpen och den startar som den ska. har haft ute stiften och det finns gnista på alla. Den spottar o fräser ibland o baktänder så det ryker. Det luktar bensin. Det känns som tändningen står fel. Kan man på något vis utan att pilla isär motorn kolla tändläget och om kamkedjan hoppat av? Har haft av kabel till camgivare och fick då felkod. Kan man komma åt kedjespännaren. Står på min uppfart o vill helst inte göra ett motorbyte där.
Vill så gärna ha igång den igen för det har varit den skönaste bilen ja haft.
Trailblazer ltz 2003 ll8
Annons
Re: Trailblazer ltz 2003 ll8
Uppdatering och avslut av tråd.
Hittade delar av en Oljering i 4ans cylinder.
Så det blir motor byte på uppfarten i alla fall.
Hittade delar av en Oljering i 4ans cylinder.
Så det blir motor byte på uppfarten i alla fall.
- SilverSurfan
- SUV
Re: Trailblazer ltz 2003 ll8
Trist men skönt att du hittade felet.. Ibland är det bättre med ett stort men konkret fel än leta litet fel i veckor..
Lycka till med motorbytet, Trailblazer är underbart sköna att köra.
Lycka till med motorbytet, Trailblazer är underbart sköna att köra.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573