Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

cheva van -88 startar inte

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Björn66
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 09 aug 2011, 22:55

cheva van -88 startar inte

Har en cheva van high top-88.i kanonskick,åkte ca 25 mil idag utan minsta problem,, sen stod den på parkeringen i ca 6 tim, och när jag startade och åkte iväg så gick den dåligt .som typ när man får bränslestopp.den gick så ca 300 meter sen lade den av och vill nu inte starta.trots att de e ca 15 liter bensin i den.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: cheva van -88 startar inte

Hej Björn, välkommen till forumet :)

Låter i mina öron som om den inte får fram bensin.

Antar att det är insprutningsmotorn på den årsmodellen? Ingen förgasare? Vilken motor, 5,7 litern tippar jag på eftersom det är High Top?

Jag hade viljat avgöra om det är bränsleproblem eller tändproblem.

Spraya startgas i insuget och se om bilen hackar igång en stund, då vet du att den får fram bensin eller ej.

Om den ändå inte startar så får du kolla stiften om det uppstår någon gnista, håll ett stift mot motorblocket samtidigt som det sitter i tändkabeln och någon vrider på tändningen.

När du vet ovanstående så är det lättare att gå vidare i felsökningen.

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: cheva van -88 startar inte

Tillägg:

Jag vill även minnas att Chevrolet har dåliga mätare i mätarhuset (vår Astro har också det), testa att fylla upp bensin så att det verkligen finns i tanken.

PS, motorn går runt på start antar jag? Men vägrar starta? Även med fullgas/öppet spjäll?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar