Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Extra fjärrkontroll Blazer -00

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Magnum1965
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 20:26

Re: Extra fjärrkontroll Blazer -00

Hej,

Hade gärna hjälpt dig men det är 35 mil för dig att åka.

Tech2 behövs för att få fram koden och för att programmera en ny fjärr, om jag förstått rätt (inte hunnit prova ännu) men jag är inte säker på om just koden behövs för programmeringen (återigen, har inte provat), Fast det är ju himla dumt att inte passa på att få fram koden om man ändå har Tech2 i närheten :-)

Om du får hjälp med det hela, meddela gärna hur det går. Jag har inte uppdaterat tråden ännu, då jag själv inte har pillat vidare med detta. Det var nåt knas med programvaran i datorn, som man för övrigt MÅSTE ha för att få det att fungera, räcker INTE bara med Tech2.

Jag tror mig ha allt jag behöver nu, men inte fått tummen ur... Har roat mig med krånglande bromsar och rostiga trösklar istället...
Annons
Användarens profilbild
Stickan56
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 apr 2015, 11:33

Re: Extra fjärrkontroll Blazer -00

Jag har skannat in några sidor från manualen. Där framgår hur koden skall användas.

http://www.ladda-upp.se/galleri/stickan ... -99-manual

MVH Stickan
Användarens profilbild
Magnum1965
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 20:26

Re: Extra fjärrkontroll Blazer -00

Hmm,

Har läst, men blir inte riktigt klok på hur det är tänkt... NÄR ska man programmera ny fjärr? Ska man trycka in bägge knapparna på kontrollen när "Security" slocknat? Dvs efter man matat in 5-ställig kod?

Att bara hålla intryckt (utan koden) har jag inte fått att fungera, men det kan eventuellt bero på att fjärrdosan inte fungerar, det vet jag inte förrän jag testat med flera.

Blir dags att prova snart, känner jag... vill dock inte ställa till det innan jag har ytterligare en bil att åka i :-)
Skriv svar