Haloj, har en 1996 K1500 som är med en mittpanel och två säten. http://static.cargurus.com/images/site/ ... 28208.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte ta bort de och byta ut mot en bänk. Är det möjligt?
Silverado K1500 sätbyte
Annons
- tekniknissen1
- SUV
Re: Silverado K1500 sätbyte
Vad jag vet så delar 1500 2500 3500 C/K modellerna karosser och då även C/K 10,20,30 är botten identisk med 1500 karosserna. Så det ska nog gå att sätta i en bänk från en annan GM bil. Jag har en bänk från en C30 liggandes i garaget om du undrar med mått på den. Är även till salu.. skit ful !! Vinröd !!!
Den är bultad i ytter kant som jag ser det så är där även bult hål till säte inåt på min.Så jag tror att den kan passa i ytter fästena på stols fästena på din men inte helt säker.
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Om det tillkommer fler sittplatser så måste bilen registreras om vilket kan vara knepigt.
- tekniknissen1
- SUV
Behöver inte men man får bara sitta 2 på bänken. 3 punkts säkerhetsbältena måste sitta på alla platser.
GM bänkar har bara midje bälte på mitt platsen. detta om du ändrar från originalet. Sen så blir man stoppad av farbror blå så blir dom snurigga då bilen är reggad med 2 pers fram och man sitter 3 och alla är bältade. så ger dom oftast upp eller ignorerar problemet eller helt enkelt tänker inte på det. Egen erfarenhet !
GM bänkar har bara midje bälte på mitt platsen. detta om du ändrar från originalet. Sen så blir man stoppad av farbror blå så blir dom snurigga då bilen är reggad med 2 pers fram och man sitter 3 och alla är bältade. så ger dom oftast upp eller ignorerar problemet eller helt enkelt tänker inte på det. Egen erfarenhet !
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Ja precis, så är det nog att man bara får sitta två personer =) Ur säkerhetssynpunkt så gör det kanske ingen skillnad om det är ett rent byte och bilen finns med dessa två alternativ från början.
Mvh
Mvh