Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Styrväxel till CGV 2,8 crd -2005?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Fabbe79
Minivan

Styrväxel till CGV 2,8 crd -2005?

Hej på er
Skulle göra en framvagnsinställning på däck verkstaden häromdan efter att ha bytt styrled.
När dom hissa upp bilen å kände på vänster hjul glappade det. Och han drog undan damasken på insidan då läckte det ut servoolja och man såg hur kolven glappade in i styrsnäckan.
Satte mig å börja kolla efter en ny styrväxel men det var inte lätt.
Verkar som det enligt några sidor är olika för olika årsmodeller på även om det är modell RG som jag har och på några sidor passar samma på alla RG?
På en sida var det samma för alla från 00 till 08. På en annan var det en för 00 till 05 och från 05 till 08.
Kolla på eBay och det fanns med runda eller fyrkantiga fästen.
Hur hittar man rätt.
Även om jag kollar på min gamla och jämför så ser dom likadana ut ändå.
Finns det nån lista på sånt eller sprängskiss så man kan se mer exakt? :?:

CGV 2.8 CRD -2005
Senast redigerad av Avenger den lör 22 aug 2015, 11:59, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken och texten / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Styrväxel till CGV 2,8 crd -2005?

Hej!

Jag märkte också det när jag kollade på en del annonser, många skriver att det passar från 2001-2007 (dvs. just den generationen av Voyager) och en del skriver till och med att det är samma från 1996-2007 (dvs. även den föregående generationen).

Såg att en del saknar info om hur långt bilen har gått, när jag sökte på ebay.de.

Försök få fram det artikel-nr som står på styrsnäckan på din bil, men det kan vara svårt att se kan jag tänka mig, är säkert slitet med åren.

Hittade en lågmilare på bildelsbasen, den var ifrån en likadan bil som du har, 2005 2.8 CRD, cirka 5 tusen mil, USAbildelar i Osby. Kan vara värt att höra om den finns kvar, kostade 3 500:- kr, försöka pruta lite kanske?

Man tycker ju att det borde passa med samtliga av samma generation, det enda är väl att man kanske får köpa andra styrleder då dessa kan skilja sig tror jag.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbe79
Minivan

Hej.
Ja det är rena djungeln det där å hitta rätt.
Men hittade ett nummer under efter att ha skrapat lite.
P04766416acb blev lite lättare då.
Googla lite och hitta på mr auto en utbytes renoverad för 2400kr om man skickar den gamla i retur. Får dock lägga en deposition på 1700 tills dom får den gamla och då ska den va hel och komplett. Låter som gjort för krångel.
Ska kolla den i Osby. Lät intressant.
Finns på eBay också men då med den gamla i retur och lägga deposition.
Mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja det är ofta det är inbytes på de gamla, särskilt vad gäller startmotorer och generatorer.

Skönt att du hittade ett nummer, kanske underlättar lite så man får rätt del, i och för sig tror jag att alla passar men att styrlederna kan skilja sig avseende monteringen mot styrsnäckan.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fabbe79
Minivan

Hallå igen.
Måste tacka för tipset.
Köpte Styrväxeln från USA bildelar Osby som du hittade avenger.
Fick den för 2500 istället för 3500.
Kanonbra firma med bra kontakt.
Rekommenderas.
Så nu ska den bara bytas också.
:)
Skriv svar