Sida 1 av 1

Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: fre 02 okt 2015, 15:21
av muddy5695
Hej behöver veta var slutsteget sitter. Bara ljud från stereon fram o bak inget från dörrhögtalarna. Kan hoppa igång ibland så tror det kan vara dålig kontakt slutsteg, men vet inte var det sitter. Någon som vet?
Tacksam för hjälp.
MVH Göran

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: fre 02 okt 2015, 16:37
av Avenger
Tjena!

Kolla under bägge framsätena samt bakom plastpanelen längst bak (innerpanelen som går från golvet till sidorutan), antingen på förar- eller passagerarsidan.

Mvh

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: fre 02 okt 2015, 16:42
av Avenger
Troligtvis sitter det bakom innerpanelen längst bak på vänster sida.

Mvh

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: lör 03 okt 2015, 23:38
av muddy5695
Hej under stolarna finns den inte, blir väl att attakera plasten där bak. Ser jobbigt ut. Sitter väl med klipps som ryker all världens väg.
Tackar för tippset.

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 04 okt 2015, 00:33
av bluesmike
På min grand voyager -06 sitter det bakom bakre högtalaren på höger sida.. Jag behövde lossa bilbältesbultarna på bakre- och mittenraden sedan sitter plastkåporna med skruv samt clips dom flesta clips håll dock bra.. Till min hjälp hade jag Haynes rephandbok..

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 04 okt 2015, 00:46
av Avenger
Jag minns inte vad det är för clips som sitter där, men skulle du behöva nya så finns det alltid att hitta på ebay.

Gissar på att det är något snarlikt dessa:

http://www.ebay.com/itm/Hot-50-Pcs-Vehi ... e0&vxp=mtr

..kostar cirka 20 kr med frakt för 50 st.

Du kan dock underlätta (när du lossar clipsen) genom att använda ett sådant "clipsdemonteringsverktyg" som finns att köpa, t ex. på Biltema:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000024003/

Finns även plastverktyg som är lite mer skonsamma mot clipsen:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000022426/

mvh

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 04 okt 2015, 13:34
av muddy5695
Tackar ska ge mig på det i veckan efter att jag har besiktigat bilen, kanske blir mer jobb som går före stereon. Hoppas att det blir prio ett på stereon.
Mvh

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 04 okt 2015, 17:23
av Avenger
Hoppas den går igenom besiktningen! Annars är bilarna lättmekade som tur är, samt att det mesta i reservdelsväg går att hitta till bra priser på nätet!

mvh

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 11 okt 2015, 10:56
av muddy5695
Fick en tvåa på parkeringsbromsen. Han tryckte den i botten och blev i stort sett kvar i bromsläge. Lite smörja och släppt tillbaka armen gick det bra. Nu får det bli stereons tur. Hör av mig.
Mvh

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: sön 11 okt 2015, 17:51
av Avenger
Ja, armarna till bromsbackarna brukar dessvärre kärva med tiden, man får motionera dem och smörja så brukar de släppa efter. Det bästa är att lossa allting så man får fri rörelse. Har du trumma eller skivor där bak? Fick du dän allting utan att behöva köpa nytt?

Mvh

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: mån 12 okt 2015, 13:22
av muddy5695
Både skivor o trumma till parkeringsbromsen. Allt satt ganska bra, justeringen funkade på båda. Nu blir det stereons tur.
Mvh

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk

Re: Stereo problem. Grand Voyager 99. Infinity

Postat: mån 12 okt 2015, 15:24
av Avenger
Gött att det gick dän utan att något gick sönder!

Aa du menar att du har bromsskivor bak? Backarna tar då mot insidan av skivorna (trumman).

Det kan vara jäkla svårt att få loss det helt om inte justeringarna fungerar, skönt att det gick bra, för det kostar en del att köpa monteringssats osv.

Hoppas det löser sig med stereon.

mvh