Sida 1 av 1
Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 10:07
av Daniel_B
Hej
Vilken olja häller jag här i?
Chrysler Voyager -2004
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 10:51
av Avenger
ATF+4 automatlådeolja ska i servosystemet.
Mvh
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 11:12
av Daniel_B
Tack! Då funkar inte någon av Biltemas med andra ord
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 11:24
av Avenger
Deras ATF-U automatlådeolja uppfyller ATF+4 enligt texten på förpackningen, dock har den blivit så dyr att den har samma pris som Mopar (nästintill) eller något annat mer välkänt märke. Fördelen är väl att Biltemas är lättare att få tag på.
Mvh
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 14:28
av Daniel_B
Mekonomen har en ATF+4 olja för 140kr/L. Får bli den
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: ons 25 nov 2015, 20:03
av Avenger
Den bör fungera perfekt.
Mvh
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: tor 26 nov 2015, 17:34
av Daniel_B
Varför har man automatlådeolja till servot?
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: tor 26 nov 2015, 21:26
av Avenger
Oljorna har liknande egenskaper och i detta fall har Chrysler valt att rekommendera ATF+4 helt och hållet till servosystemet, men på vissa andra modeller så kan det även rekommenderas fler oljor, både ATF+4 eller en specifik "servovätska".
Mvh
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: sön 29 nov 2015, 15:26
av Arvid78
Jag har haft i både servoolja och atf med samma resultat.
Re: Vilken olja i servon? Chrysler Voyager -2004
Postat: sön 29 nov 2015, 19:00
av Avenger
Jovisst det fungerar med vanlig "servoolja" också, dock känns det tryggare att följa det som rekommenderas om man har möjlighet att köpa det, särskilt vid en komplett service/byte av oljan. Men har man låg nivå och står på en bensinmack så tycker jag inte att det spelar någon roll.
Mvh