Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Grand Voyager rost på motorhuv

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
uringstr
Minivan

Grand Voyager rost på motorhuv

Har börjat lura på att byta ut Gamla Bettan (Cheva Trans Sport -04) mot en Grand Voyager.
Har varit och klämt på tre stycken, alla -08:or.
Dom känns ganska fina, men en sak gör att jag skriver "ganska".
Två av de tre har visat sig ha bubblor i framkant av motorhuven utan lackskador.
Oprovocerad rost i motorhuven känns inte bra tycker jag. Är detta en sjuka i den modellen?
I övrigt har jag känt runt dörrar mm, men där är det slätt som ett ... Galvat antar jag.

Jag vet att min gamla Cheva har aluminiumhuv och har sett på bildelsbasen att det finns en dylik till en Voyager -10.
Har de aluminiumhuv från -10 eller?

Törs jag köpa en äldre?

/ Uffe
Senast redigerad av Avenger den ons 16 dec 2015, 21:31, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Grand Voyager rost på motorhuv

Hej!

Läste lite på Internet och det verkar som att från och med nya generationen 2008 och framåt så har alla Voyager aluminiumhuv, likaså vad gäller nya generationen Dodge Ram (2009 och framåt) och ev. fler modeller.

Tror att det är lacken som bubblar inifrån på de bilar du kollat på. Hos de äldre generationerna så finns det också vissa problem med detta, men då är det inte enbart lacken som bubblar utan även rost som uppstår i och med att huvarna inte är av aluminium. Du kan kontrollera om huven är av aluminium genom att ta med en magnet (håll något tunt tyg mellan magneten och lacken så att du inte repar något). Det bör även gå att känna av skillnaden på vikten.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar