Avenger skrev:
Då förstår man, det brukar finnas en gräns på vad man vill betala vid bes., om jag skulle få jättemånga tvåor på en bil så är risken stor att jag säljer den som reservdelsbil eller ställer av den, men en gång fixade jag faktiskt min Stratus som fick över 10 tvåor ..den bilen tyckte jag om med andra ord
Lite fix ingår när det var ett sådant klipp!
Dom rullar väl 50k mil minst ska du se?
Har du en 855 kombi som reservdelsbil? Det visste jag inte =D Trodde att du "bara" hade 850 sedan? =) Helt kanonbra att du har en bil iaf!
Hur går det till när man bygger ljud i taket? Menar du i "hörnen" isf?
P.S, nu lärde du mig något nytt om fälgarna, har aldrig tidigare tänkt på att dom är olika från bägge sidorna Dom kanske har konceptet att ena sidan är södra ekvatorn och andra sidan är norra, vattnet sjunker ju medsols resp. motsols (det lär man sig när man kollar på Simpsons)
Ja.
Bromsarna fram är ju slut, och även backarna bak.
MINST 1 absgivare är trasig, tror det är 2. (så abs:en funkar inte och borttagen lampa)
Ev så måste bägge skivorna bytas fram.
2 styrleder.
stötdämparna bak. (klonkar dessotom/ helt tomma)
Sen var det mer som jag vet om, men inte minns just nu.
Men motor och växellåda går ju kalas Vojjen...
Har ju även lagat all rost utom vänster skärmkant bak.
Så karossen är det ju inga fel på.
Men det kostar ju pengar å lite till.
Ja precis.
Lite smågrejer visste man ju om att det blir för det priset.
Fördelen är ju att jag har en likadan som står, som motorn inte går på.
Så delar är ju bara att flytta över = inget som behöver köpas.
Ja, den går lätt 50k mil, så länge man servar dom ordentligt.
Hehe.
Jag har en 855 Glt -93 som är en Italienimport.
Problemet är att motorn hade rasat, och byttes mot en ny.
Men den startar inte efter det.
Har felsökt den till å från i typ 1 år, så jag börjar ge upp nu.
Den bilen är dessutom mer utrustad med halvskinn, elhissar, stora färddatorn,
extra uppfällbart baksäte i bagaget + en massa mera.
Så när syrrans bil får allt detta, så lär den stiga ett par tusenlappar i värde.
Motorn i den bilen är det nog inget fel på, jag tror det är nån databox eller liknande.
Så motorn ska jag ta ur å kasta in i min 850 GLT Sedan, och kanske då få liv i den.
Sen har jag en "lek å bus" bil med 170hk.
Nope.
Det ska alltså byggas en hel baslåda i taket.
Det ska letas reda på lågprofilsbasar så jag får ett maxdjup på ca 10-15cm på lådan.
Sen blir den lika bred som innertaket
och längden inåt återstår att se beroende på lådvolym för basarna.
Det ska då svetsat fästen i taket så jag kan BULTA fast lådan.
Vill inte att det ska finnas risk för att lådan ska komma farandes vid en ev. krock.