Sida 2 av 2

Re: Sebring -05 drar soppa och feltänder

Postat: sön 26 aug 2018, 14:19
av Avenger
Kanske är kontaktfett dom kletat, därav att det är klibbigt?

Prova skifta plats mellan tändspolarna för att se om felkoden för misständning på cyl 6 eventuellt flyttar sig till en annan cylinder (om den felkoden fortfarande visar sig ibland).

Helt klart bäst att byta samtliga spolar samtidigt, men är det inget större fel så ska det fungera OK med att byta den/de som är defekta, utan att motorn går dåligt och ger felkod.

P.S. Beställde nyligen från Rockauto och det blev dessvärre lite problem denna gången, de glömde skicka med papper till tullen så paketet tog en månad på sig (surt). Tändspolar hade jag nog försökt hitta inom EU så man slipper tull och moms och dyrare frakt.

mvh

Re: Sebring -05 drar soppa och feltänder

Postat: sön 26 aug 2018, 14:38
av Avenger
Och som svar på din andra fråga så stämmer det, Chryslers officiella felsökning anger 0.53 till 0.65 ohm, åtminstone årsmodell 01-06 (säkerligen andra årsmodeller också).

Så, det kan ju vara två tändmoduler som är dåliga och ger dessa fel, men inte helt säkert då det rör sig om så små skillnader.

mvh

Re: Sebring -05 drar soppa och feltänder

Postat: ons 29 aug 2018, 08:10
av skägge
Då är det de samma värden jag hittade också
Får hoppas de inte glömmer det för mig :)
Blev två spolar därifrån

Kontaktfett låter rimligt

Skulle komma nästa vecka så kan flytta spolarna i helgen
Cyl 6 har kommit nästan varje gång senaste körningarna



//Christian

Re: Sebring -05 drar soppa och feltänder

Postat: sön 30 sep 2018, 23:23
av skägge
Tiden går o bilen bara står :P

Effektiv garagetid är man inte bortskämd med, men har bytt MAP, tempsensor för insugsluften, 2 tändspolar letat vakuum läckor, rengjort spjällhuset och kontrollerat kablaget till alla tändspolar.
En strimma av hopp har tänts ibland men efter ytterligare körning tillbaka på ruta 1

Har dock oftare bara feltändning på cyl6 numer istället för random misfire
Och hög förbrukning men det torde komma av att den inte tänder alla cylindrar

Har inhandlat kompressionsprovare
Så det är veckans projekt
Hittade att kompet ska inte understiga 100psi och inte variera mer än 25% mellan cylindrarna
Men det är minvärden vad är normalt komp på 2.7L v6 -2005?