Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startspärr

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Chaaken
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 10 nov 2019, 22:25
Ort: Sundsvall

Startspärr

Hej!

Har en Chevrolet van (Explorer) 1998 kanske även heter Express om den inte hade haft kjolpaket & soffa längst bak?

Hur som helst går den inte att använda längre då den inte vill starta.

Symptomen är att den startar i 1-2 sekunder sedan dör den. Security lampan lyser , vet inte om den Inte hinner slockna eller om det är startspärren som gått i. Allt skedde efter en tid utan ström i batteriet. Bränslepumpen går när man vrider på tändning. Har provat med båda nycklarna. Försökt läsa av den med Autocom men det gick inte komma åt något. Kollat på youtubevideos & försökt koda in nycklarna igen med tändning på 10 min x3 utan resultat. Mailat med en firma i usa om en box för 2500:- som kopplar bort Immobilizern men kom fram till att deras box inte passar min bil.

Har någon nån ide?
Annons
Användarens profilbild
Chaaken
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 10 nov 2019, 22:25
Ort: Sundsvall

Re: Startspärr

Får nog bli skroten snart..
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Startspärr

Det är pk3-system antar jag, jag har aldrig behövt göra metoden med 3*10 min men kan tänka mig att den är lite kinkig att få timingen rätt. Sitter det någon säkring till kretsen för antenn i tändningslåset?
Användarens profilbild
Chaaken
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 10 nov 2019, 22:25
Ort: Sundsvall

Re: Startspärr

Jag fick ett bra tips , som jag kan dela med mig av. Umeå Van Service. Fantastisk service 👍
Skriv svar